• بمناسبت شروع 12مین سال فعالیت شرکت، پلن 12 ماهه را 14 ماهه تمدید و خرید کنید. از 12 ظهر 6 اردیبهشت تا 12 ظهر 12 اردیبهشت
  • خرید

تاثیر لوگو در فروش

  • چهارشنبه 06/مهر/1401
تاثیر لوگو در فروش

لوگو یا همان نشان مخصوص تجاری چیست؟

همین الان به دقت اطرافتان نگاه کنید؛ حداقل 7 لوگو یا همان مارک را مشاهده کردید. ما در دنیای ارتباطات، تبلیغات و گرافیک زندگی می کنیم. آیا مطلب را گرفتید؟
بله البته که لوگو یک نشان گرافیکی است که می تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این ها طراحی شود و یا “نشان ” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه و نه الزاماً خوانا طراحی شده است.
شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد که این لوگوها به نوعی هویت برند بوده و شرکتی خاصی را به ما معرفی می کند. پس این گونه هم می شود عنوان کرد که به صورتی خاص و منحصر بفرد طراحی شده و به نوعی نشانگر یک کسب و کار، سازمان، فرد و غیره است و باعث می شود تا به آن هویت بخشیده شود.
قطعا برای داشتن سهم مناسبی از بازار یا جذب حداکثری مخاطبین خدمت یا کالا تولیدی، نیاز به دیده شدن داریم. یکی از اولین گام ها برای شروع یک بیزینس یا شرکت یا هر فعالیتی طراحی لوگو برای آن است و عموما صاحبان کسب و کارهای مختلف در همان ابتدای استارت کار ایده های مختلفی برای لوگوی خود دارند. بهتر است پس از اینکه نوع خدمات کسب و کار مورد نظر مشخص شد یا کالای مورد نظر به تولید رسید و آماده برای عرضه ی عمده در بازار بود پیش از هرچیزی لوگو را طراحی کرده تا آماده استفاده باشد.

طراحی لوگو

لوگو یا همان نشان مخصوص تجاری

خوب چرا اینقدر به خاص بودن لوگو یا همان نشان مخصوص تجاری تاکید داریم؟ چون در صورتی نامش لوگو می شود که تک و تنها و فقط برای یک شرکت استفاده شود.
وقتی مصرف کننده بخواهد برای بار دوم سمت خدمات و یا محصول همان شرکت برود اول ذهن او سمت نشانه های دیداری می رود. و اینجاست که لوگو خودنمایی کرده و در ته ذهن مشتری حک شده و راحت تر شرکت را پیدا می کند.

لوگو چه اهمیتی برای یک کسب و کار دارد؟

دو اهمیت مهم برای اینکه یک شرکت باید لوگوی مخصوص خود را داشته باشد را برایتان شرح می دهیم، برندسازی و اعتماد سازی از اهمیت ویژه ای برخورد هستند.

برند سازی

تا به حال به این مسئله دقت کرده اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می کند در ذهنتان مجسم می شود؟ حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد. یا به این توجه کرده اید که با دیدن یک لوگوی ناشناس به ماهیت بیزنسی که که این لوگو را دارد پی برده اید؟ نشانه و لوگو یک راه عالی و فوق العاده برای تبادل اطلاعات است. لوگو در واقع چهره برند شما در یک نگاه است.
برندسازی به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن هویت یک برند طراحی شده و از طریق تبلیغات مجموعه فعالیت های این کمپانی و سازمان خاص به بازار معرفی می شود.

  1. لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می شناساند.
  2. توجه مخاطبان جدید را به شما جلب می کند.
  3. لوگو شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهد.
  4. لوگو نشان می دهد شما خاص هستید.
  5. لوگو نشان می دهد شما حرفه ای هستید.
  6. لوگو جذابیت بصری برندتان را افزایش می دهد.
  7. لوگو در تبلیغات و شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن برندتان کمک می کند.
  8. لوگو یک رابطه احساسی با مخاطب برقرار می کند.
  9. کمترین توقع در بازار جهانی امروز، داشتن یک لوگوی خوب است.

اعتماد سازی

وقتی یک بیزنس از ابتدا درست پایه گذاری می شود و یک لوگوی خوب و ماندگار طراحی می کند، حس اعتماد را به مشتری انتقال می دهد. در واقع مشتری به برندی اعتماد می کند که همیشگی و پابرجا و در دسترس باشد و با یک لوگوی خاص شناخته شود. تصور کنید تنها نام یک برند را بشنوید و هیچ تصویری از آن در ذهن نداشته باشید، در این صورت خیلی سخت می توان به این برند اعتماد کرد.

  • لوگو اعتماد مشتری را جلب می کند چون نشان می دهد همیشه هستید.
  • مشتریان جدید را به سمت شما جذب می کند.
  • در رقابت ها کسب و کار شما را متمایز می کند.
  • وفاداری نسبت به برند را آسان می کند.
  • لوگو شما را تا منازل مردم هم می برد.
بیشتر بدانید: نقش انبارداری در مشاغل مختلف

قرار دادن لوگو در محصولات، رسانه های اجتماعی، بسته بندی، وب سایت و غیره راه تبلیغاتی برند شما و پیامی از طرف شماست. پیامی به عنوان نماینده شما در همه جا از فروشگاه ها گرفته تا منازل مشتریان تان! همه ی فعالیت ها و پیام های برند شما باید حول محور استراتژی برند و طراحی لوگو و تبلیغات بوده و با هم در ارتباط باشد.

تاثیر لوگو بر مخاطب

لوگو چگونه بر خریداران تاثیر می گذارد؟

ما در یک دنیای تک رنگ و یک بعدی زندگی نمی کنیم. مردم دنیا عاشق طراحی های جالب و رنگی هستند. لوگویی که نمادی از خدمات یا محصول شما را نشان می دهد، اگر به گونه ای طراحی شده باشد که جالب توجه باشد. کنجکاوی مشتریان را به خود جلب می کند و آن ها را با کوچکترین نگاه وادار به خرید می کند.

نقش هویت تجاری در فروش

به نظرتان چرا در آهنربا در سرتاسر جهان قطب منفی را با رنگ قرمز نشان می دهند؟ دلیل آن ایجاد مالکیت است. لوگوی شما نیز باید دقیقا همین کار را انجام دهد. شما لوگوی خود را به عنوان مظهری از برندتان بر روی محصولاتان، کارت ویزیت و یا وب سایت خود قرار می دهید. لوگو ماهیت برندتان را به اطلاع مشتریان می رساند. و دقیقا مثل رنگ قرمز در جذب به شما کمک می کند تا مشتریان را سمت خود بکشانید. و این یعنی نقش هویت تجاری شما را در فروش و بین مشتریان حفظ و تا حدود در خاطره ها حک کرده اند.
تصویر لوگوی شما بر نوع قضاوت مشتریان از برندتان و کالا و خدماتتان تاثیرگذار است. یک لوگوی خوب طراحی شده، داستان ها و تلاش های پشت پرده برند را به خوبی نشان می دهد و اینکه چقدر افرادی که در آن سازمان هستند مورد اعتماد و حرفه ای هستند. همچنین ذوق و سلیقه شما را به مشتری نشان داده و او را از گرفتن کالا و خدماتی با ارزش مطمئن می کند.

آیا نوع طراحی لوگو در برندسازی اهمیت دارد؟

داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی دیزاین شده باشد، باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان می شود. اگر شما یک آرم طراحی شده و برندینگ عالی داشته باشید، احتمال زیادی وجود دارد که مشتریان و مخاطبین با شما کار کنند. اینکه عناصر طراحی لوگو چگونه استفاده شوند و نوع لوگو چه باشد اهمیت بسیار زیادی در برندسازی خواهد داشت. انتخاب طرح، رنگ، فونت و نوع لوگو متناسب با کار و حرفه شما و نوع مخاطبان و بازار هدف شما، همگی در طراحی یک لوگوی خوب و در نتیجه برندسازی موفق موثر خواهند بود.

طراحی لوگو

طراحی لوگو باید چگونه باشد؟

بعضی از لوگو ها دارای نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در ذهن ماندگارند. به عنوان مثال: لوگوی طلایی McDonalds خیلی معروف است و برای تشخیص نیازی به متن مک دونالد نیست.
یا لوگوی شرکت بنز که حتی در ذهن بزرگ سال و کودک، فقیر و غنی چنان حک شده که فکر نمی کنم فردی با دیدنش نداند این لوگو برای شرکت بنز است و محصولات این شرکت چیست.
طراحی یک لوگو خوب و مناسب دارای قواعد و اصولیست که رعایت آن باعث اثرگذاری ژرفی می شود.

  • طرحتان باید ساده باشد.
  • طرح باید ماندگار و بی زمان باشد.
  • استفاده درست و استراتژیک از رنگ ها داشته باشد.
  • لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد.
  • لوگوی خوب باید متناسب باشد.
بیشتر بدانید: معرفی 10 فروشگاه برتر اینترنتی

حرف آخر

با وجود لوگوهای برندهای معروف دنیا از قبیل نایک، آدیداس، مک دونالد و... کمترین توقع مشتریان و بازار، داشتن لوگویی حرفه ای است و بدون داشتن یک لوگوی خوب هیچ خریداری تمایل به ارتباط و خرید کالا و خدمات شما را نخواهد داشت. بدون داشتن لوگو هیچکدام از تلاش های یک برند به درستی به ثمر نمی نشیند. و حتی ممکن است از دایره رقابت حذف و حتی از بازار هم محو شود. در نهایت اگر مشتریان با لوگوی شما ارتباط خوبی برقرار کنند، فراموش کردن برندتان تقریباً غیر ممکن خواهد بود. بنابراین اولین قدم مثبت در برندسازی، داشتن یک لوگوی خوب، خاص و ویژه است. نتیجه فروش خوب نیز برند سازی و برنامه های متنوع مارکتینگ خواهد بود. برای سفارش و طراحی لوگو حرفه ای می توانید به سایت شرکت دات نرم افزار مراجعه کنید.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید