کمپانی های موفق ایرانی در لجستیک

  • چهارشنبه 22/بهمن/1399
کمپانی های موفق ایرانی در لجستیک
لجستیک، فرآیند برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر خدمات و اطلاعات مرتبط با حمل و نگهداری کالا از مبدا تا محل مصرف می باشد.

که با هدف تامین نیاز مشتری، شامل جریان های درونی و بیرونی، درون سو و برون سو انجام می گیرد.
مهم ترین مسئله در میان صاحبان کالا و فعالان زنجیره تامین در حوزه لجستیک، کاهش هزینه های مرتبط بر فعالیت های لجستیک و به تبع آن کاهش هزینه های زنجیره تامین است.
گستره های مدیریت لجستیک عبارتند از:

  • لجستیک داخل مرزهای یک کشور
  • لجستیک داخلی
  • لجستیک خارج از مرزهای کشور

لجستیک طرف اول Party logistics1 PL1

اولین نسل لجستیکی زمانی شکل گرفت که هیچ شرکت تخصصی برای جا به جایی بسته ها وجود نداشت. در این شرایط، هر یک از اشخاص و شرکت ها برای رفع نیاز خود مجبور بود تا امکانات لجستیکی مورد نیازش را به شخصه فراهم آورده و خود تمامی فرایندها را در مقام فرستنده بسته یا گیرنده، اجرایی سازد. امروزه با وجود نسل های بعدی لجستیکی، هنوز برخی سازمان ها یا اشخاص، شخصا نسبت به انجام فعالیت های لجستیک خود اقدام می کنند. برای مثال، کارخانه هایی که مستقیما کالاهای تولیدی خود را به دست فروشندگان می رسانند، در این دسته قرار می گیرند.

لجستیک طرف دوم 2PL

در نسل دوم، شرکت های تخصصی به منظور اجرای فرآیند حمل ونقل بسته و بار وارد صحنه رقابت شدند. این شرکت ها بدون توجه به دسته بندی و نوع مشتریان، خدمات خود را به تمام افرادی که به آن ها نیاز داشتند، ارایه می کردند. لجستیک در این نسل، به سه بخش هوایی، زمینی و دریایی تقسیم شده و تمام شرکت هایی که یک یا تعدادی از این بخش ها را ارائه می کنند، در بر می گیرد؛ مانند شرکت های هواپیمایی، کشتیرانی و غیره. به دلیل عمومیت حوزه فعالیت چنین شرکت هایی، این نسل برای عموم شناخته شده تر است. سازمان هایی که مالک حامل های حمل و نقل بوده و نسبت به جابجایی بسته اقدام می کنند، مانند مالکان یا شرکت های کشتیرانی، کامیون داران و شرکت های هواپیمایی، عمدتا به عنوان شرکت های این نسل شناخته می شوند.

لجستیک طرف سوم 3PL

مفهوم لجستیک طرف سوم اولین بار در دهه ۷۰ میلادی شکل گرفت؛ زمانی که عقد قرارداد با مشتری به منظور حمل و نقل اختصاصی بار و بسته او معنی پیدا کرد و آغازی شد بر ادغام زنجیره تامین. در لجستیک طرف سوم، هر یک از مشتریان و کسب و کارها به دسته های مختلف و مشخص تقسیم می شوند تا بتوانند به عنوان یکی از اهداف شرکت های حمل و نقل باشند. با در نظر گرفتن تنوع مشتریان در حوزه لجستیک، طراحی خدمات نوین در این صنعت آغاز و خدمات جدیدی مانند موارد زیر به مشتریان ارایه گردید:

  • فریت Freight
  • انبارداری شامل مدیریت انبار، موجودی محصول و غیره
  • بسته بندی و برچسب گذاری روی بسته

به این ترتیب، سازمان های تولید کننده یا تامین کنندگان می توانستند تمام مراحل زنجیره لجستیک شامل انبارداری، بسته بندی و توزیع یا بخشی از این مراحل را به شرکت های حمل ونقل برون سپاری کنند. طراحی این خدمات و ارائه آن به مشتریان و کسب وکارها، موجب ایجاد انعطاف و گسترش بازار هدف برای شرکت های لجستیکی شد.

بیشتر بدانید: جایگاه ایران در شاخص های مرتبط با حوزه لجستیک

با توجه به افزایش فضای رقابتی کسب و کارها و کاهش حاشیه سود کالاها، افزایش هزینه های حمل و نقل و انبارش، افزایش انتظارات مشتریان در خصوص زمان تحویل کالا، مشکلات صاحبان کالا در خصوص تامین کالا و دغدغه ها و گرفتاری های ایشان نسبت به تامین مالی و تامین کالا، ضرورت برون سپاری خدمات لجستیکی به شرکت های طرف سوم را بیش از پیش نموده است.

از جمله امکاناتی که یک شرکت طرف سوم در اختیار دیگر مراکز قرار می دهد به شرح زیر است:

  • انبارداری
  • مدیریت انبارداری مرسولات
  • بسته بندی مرسولات ارسالی
  • خدمات حمل و نقل و لجستیکی

در ادامه با برخی شرکت های لجستیک ایرانی آشنا می شویم:

شرکت رازین توسعه ایرانیان سهامی خاص

شرکت رازین توسعه ایرانیان سهامی خاص

شرکت "رازین توسعه ایرانیان سهامی خاص " با هدف ارائه تخصصی خدمات گمرکی، ترخیص کالا و لجستیک و همچنین نوآوری در ایجاد یک زنجیره تأمین توانمند و مطمئن جهت پاسخگویی به تمامی نیازهای مشتریان در حوزه تجارت بین الملل تأسیس گردید تا همزمان با مکانیزه شدن فرآیندهای ترخیص در گمرکات کشور، ضمن توجه به کیفیت و سرعت ارائه خدمات، نسبت به پیاده سازی سیستم های مدرن نرم افزاری، بکارگیری سامانه های الکترونیکی و اینترنتی اقدام نموده و خدمات فوق را در قالب یک شرکت تخصصی با بهترین کیفیت و مطمئن ترین و سریع ترین روش به مشتریان عزیز ارائه نماید.

شرکت رابین

شرکت رابین

شرکت رابین با توجه به سابقه بیش از 20 سال موسسین در شرکت های معتبر غذایی، دارویی و بهداشتی و شناخت از نیازها و دغدغه های صاحبان کالا و مشکلات و چالش های انبارش و حمل و نقل سعی بر ایجاد ارزش افزوده برای صاحبان کالا دارد.

این شرکت به واسطه استاندارد سازی فرایندهای عملیاتی و مکانیزه نمودن این فرایندها بر بستر IT، خدمات لجستیک قابل قبولی را به صاحبین کالا ارائه خواهد داد. پروژه های شاخص و مهمی که در سالیان گذشته در صنایع مختلف انجام شده اند عبارتند از :

  • ایجاد شعب شرکت پخش سراسری یک شرکت دارویی و سازماندهی و عملیاتی نمودن سازمان در یک پروژه یکساله، برنامه ریزی تقاضا و تامین کالا در شرکت معتبر و معظم غذایی و کاهش سطح موجودی و افزایش سطح سرویس مشتریان
  • اجرای پروژه Cross-Docking در یک شرکت پخش سراسری آرایشی بهداشتی بسیار معتبر و تجمیع انبارهای سراسر کشور در یک انبار مرکزی متمرکز، به این ترتیب شاهد کاهش سطح موجودی چشمگیر و کاهش فروش از دست رفته
  • بیشتر بدانید: حمل و نقل بین المللی چیست و آشنایی با انواع روش حمل و نقل

هدف اصلی رابین خدمات جامع 3PL در سطح استاندارد و بین المللی است، از طریق ارائه خدماتی از قبیل انبارش، لیبل زنی، بسته بندی، حمل و نقل، کنترل موجودی و برنامه ریزی موجودی کالا برای صاحبان کالا مزیت رقابتی پایدار ایجاد خواهد کرد.

آرتا لجستیک

آرتا لجستیک

شرکت حمل و نقل بین المللی آرتا لجستیک به شماره ثبتی 49340، با برخورداری از چندین سال تجربه در حوزه های حمل و نقل بین المللی، ترانزیت و لجستیک انواع کالاهای خرده بار (گروپاژ)، دربست، کانتینرهای بیست و چهل فوت، مواد سوختی (گازوئیل، مازوت، بنزین)، انواع قیر، حلال 402 و 502 (وایت اسپریت)، گاز مایع (LPG)، روغن پایه، محموله های سنگین و حجیم اعم از وارداتی و صادراتی، ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی و با داشتن تعداد زیادی نماینده متخصص در داخل و خارج از کشور و همچنین با بهره مندی از کادری با تجربه و حرفه ­ای فعالیت می­ نماید.

آرتا لجستیک عضو اتحادیه بین لمللی بار فرابران (FIATA)، کنوانسیون بین المللی حمل و نقل جاده ای (TIR)، اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای (IRU)، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA)، انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی (ITAIR) و گمرک جمهوری اسلامی ایران (IRICA) می­ باشد.

شرکت آرتا لجستیک توانسته است با استقرار نمایندگی های فعال، سرویس های دائمی و منظم صادرات و واردات را به کل یه نقاط کشور ترکیه، کشورهای CIS (از جمله گرجستان، ازبکستان، اکراین، ارمنستان، ترکمنستان و روسیه)، کشورهای اروپایی (از جمله رمانی، بلغارستان، یونان، آلمان، ایتالیا و فرانسه) و چین برقرار نماید.

تیپاکس

تیپاکس

تیپاکس ده ها هزار بسته را در روز جا به جا می کند. بسته ها از این جهت که رابط بین افراد و نقاط مختلف اند، ارزشمند هستند. پس دریافت، محافظت، انتقال و رساندن به دست صاحبانشان در زمان مناسب وظیفه مهمی است که تیپاکس با داشتن یکی از گسترده ترین شبکه های ارتباطی در کشور آن را به خوبی می داند.

تیپاکس مجموعه بی نظیر شصت ساله ای است که به دلیل وجود نیروهای متخصص و ماهر و عملکرد مناسب سازمانی هم کار کردن در آن لذت بخش است و هم مشتریانش به خوبی آن را می شناسند و به تجربه آن اعتماد کامل دارند. تیپاکس مبتکر صنعت ارسال سریع درب به درب در ایران است و همواره تلاش می کند با استفاده از تکنولوژی های به روز پیشگام بوده و با ارائه راهکار های مناسب، برای کسب و کار افراد، سرعت و امنیت بیشتری را برای مشتریانش به ارمغان آورد.

تیپاکس به عنوان مبتکر و بنیان گذار صنعت کوریر سرویـس در کشور، با شش دهه فعالیت در حوزه جابجایی سریع مرسولات و محمولات و مشارکت در حوزه صنعت پست و لجستیک، ضمن ارج نهادن به منابع انسانی و شبکه نمایندگان خود به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان و با توجه به اصـل رضایت مشـتریـان و تعـهد در برآورده ساختن الزامات قانونی؛ بهبود مستمر در کلیه فعالیت ها و فرآینـدها را به عنوان خط مشی فعالیت های خود انتخاب کرده و در این راستا ضمن حفـظ، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 دستیابی به موارد ذیل را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است:

  1. ارتقاء کیفیت خدمات و انجام دقیق تعهدات در راستای افزایش وفاداری و رضایتمندی مشتریان.
  2. آموزش و ارتقاء سطح دانش، مهارت، انگیزه و توسعه قابلیت های منابع انسانی
  3. گسترش بازار ارائه خدمات

کارا پست

کارا پست

پس از گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی، امروزه پست بین المللی به عنوان یک صنعت مجزا شناخته می شود. شرکت کاراپست با ارائه سریع ترین خدمات در زمینه پست سریع کالاهای وارداتی و صادراتی بهترین راه حل ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. مرسولات شما در بیش از 220 کشور جهان از درب محل فرستنده دریافت و به درب محل گیرنده تحویل داده می شود. سیستم رهگیری مرسولات پستی کاراپست در هر لحظه امکان دسترسی شما را به اطلاعات و آخرین تغییرات در طول مسیر حرکت مرسولات امکان پذیر می نماید.

شرکت کاراپست با بهره گیری از شبکه جهانی خود در بیش از 150 کشور جهان، حمل هوایی بار سنگین وارداتی و یا صادراتی شما در کوتاه ترین زمان تا درب محل گیرنده امکان پذیر می سازد. کالای شما با هر وزن و هر ابعادی با بهترین کیفیت در هر نقطه ای از جهان به گیرنده تحویل داده خواهد شد.

خدمات حمل هوایی کاراپست

  • دریافت از درب محل فرستنده و تحویل به درب محل گیرنده.
  • دریافت از درب محل فرستنده وتحویل در فرودگاه مقصد.
  • دریافت از فرودگاه مبدا و تحویل درب به درب محل گیرنده.
  • دریافت کالا از فرودگاه مبدا تا فرودگاه مقصد.

ارسال بار به تهران و شهرستان ها
خدمات تحویل یک روزه داخل کشور گزینه ای مورد اطمینان و مناسب جهت تحویل مرسولات در روز بعدی کاری در شهر مورد نظر می باشد. خدمات مذکور فقط قابل ارائه مابین و یا داخل شهرهای مذکور با شعبه فعال کاراپست می باشد.

بیشتر بدانید: 10 کمپانی موفق در لجستیک

حمل و نقل مرکب - پست سریع بین المللی
حمل و نقل مرکب یا ترکیبی(MTO) نوعی از حمل و نقل مرسولات تحت یک قرارداد واحد است با این تفاوت که حداقل از دو راه (هوایی، ریلی، زمینی، دریایی) برای ارسال مرسوله و معمولاً در پست سریع بین المللی استفاده می شود.
چینش و برنامه ریزی حمل و نقل در این روش نیازمند تخصص می باشد. حمل کالای تجاری شما از درب محل فرستنده کالا به صورت هوایی یا دریایی تا گمرکات امام خمینی یا بندر عباس و ترانزیت کالا به مقصد نهایی از گمرک و مناطق ویژه در جنوب ایران در تخصصشان است. با بهره مندی از این سرویس به شما اطمینان می دهیم که حمل سریع و آسان کالای شما تا مقصد نهایی با کاراپست امکان پذیر می باشد.

پست بار

پست بار

پست بار، ثبت سفارشات به صورت اینترنتی در خانه یا محل کار
ثبت و تحویل سفارشات در تمامی ابعاد و با هر تعداد در کوتاه ترین زمان، حمل کالا با کمترین هزینه با در نظر گرفتن وزن کالا از شرقی ترین استان کشور به غربی ترین استان کشور، ثبت سفارشات شما با هر ابعاد و هر تعداد حمل می گردد.
شعار اصلی ما یادتون باشه : از جات تکون نخور

با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل بازار متریال، ناوگان حمل و نقل پست را در اختیار دارد لذا می تواند بدون لحاظ کردن حجم و بدون لحاظ کردن مسافت، (از شرق به غرب ایران) و با جمع آوری محموله پستی از درب محل مبدا و تحویل آن به درب محل مقصد هزینه های حمل و نقل تا 3 برابر کاهش دهد و معطلی های رایج در حمل و نقل از طریق باربری ها را مرتفع نماید زیرا انتقال بار به باربری و تحویل بار در باربری خود بسیار زمان گیر است یا حتی عدم بیمه کالا و خسارت های احتمالی توسط باربری ها را پوشش دهد و بار را بسیار ارزان و مقرون به صرفه و در کوتاهترین زمان جابجا نماید و از همه مهمتر آنکه صدور فاکتور و بارکد پستی نیز بدون نیاز به مراجعه به باجه پستی و در مبدا انجام می پذیرد.

درب تا درب

ثبت سفارشات به صورت اینترنتی در خانه یا محل کار با فراهم آوردن محیطی امن و مجازی

کوتاه ترین زمان

ثبت و تحویل سفارشات در تمامی ابعاد و با هر تعداد در کوتاه ترین زمان

مسافت اهمیت ندارد

حمل کالا با کمترین هزینه با در نظر گرفتن وزن کالا از شرقی ترین استان کشور به غربی ترین استان کشور

حجم اهمیت ندارد

ثبت سفارشات شما با هر ابعاد و هر تعداد حمل می گردد


یار باکس

یار باکس

زندگی مدرن امروزی همگام با افزایش اهمیت سرعت و دقت، بدون شک نیازمند ارتباطات هوشمند در زمینه ارسال مرسولات و بسته ها می باشد. سامانه آنلاین یارباکس با هدف هوشمند سازی ارسال مرسولات پستی با پوشش دهی کشوری راه اندازی شده است.

سامانه حمل و نقل بین شهری یارباکس
از طریق اپلیکیشن و هم چنین وب سایت، سفارشات خود را برای انجام خدمات با کیفیت پست بین شهری ثبت کنید. پس از تعیین مبدا و مقصد و با مشخص کردن ویژگی های مرسوله، نزدیک ترین سفیر یارباکس برای دریافت مرسولات به محل شما مراجعه می کند. تمام مراحل ثبت درخواست، پیگیری و پرداخت ها به صورت آنلاین قابل انجام می باشد و باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما خواهد شد.

پستکس

پستکس

پستِکس، اولین سامانه جامع خدمات حمل و نقل ایران با همت والای فرزندان ایران زمین در سال ۱۳۹۶ و به وسیله هلدینگ 2A راه اندازی گردید.

صاحبان مشاغل و صنایع می توانند با کمک سامانه پستِکس، از سرویس های پستی شهری، بین شهری و حتی خارج از کشور به راحتی استفاده کنند. سامانه پستِکس، برای خدمات پستی شهری و بین شهری با شرکت های پست، اپراتور اول پست، سرویس چاپار، اسنپ باکس، DPE، DTS، TPG و تعارف همکاری دارد. همچنین پستِکس برای خدمات پست خارجی با شرکت های DPE و TPG و برای بخش حمل و نقل سنگین با سرویس سامانه اوبار همکاری دارد. شما می توانید به راحتی با مقایسه قیمت، سرعت و کیفیت خدمات، از سرویس های متنوع سامانه پستِکس استفاده کنید.

بیشتر بدانید: معرفی انواع کانتینر و کانکس قسمت اول

از نکات برجسته این سامانه به امکان استفاده از تمامی سرویس ها به صورت درب تا درب و دریافت بارکد پستی بلافاصله پس از ثبت سفارش می شود اشاره کرد. همچنین سرویس پست خارجی این سامانه، دارای دو بخش صادرات و واردات برای ۱۸۰ کشورِ دنیاست.

یادتون باشه با این روش دیگه نیازی نیست تا از محل کار و زندگی برای کار پستی خارج بشیدُ کلی هزینه ها تون پایین میاد و اگه کسب کار اینترنتی داشته باشید این بهترین و کامل ترین روش پستی هست. راستی یک موضوع جالب واسه اونهایی که فروشگاه آنلاین دارند یا طراح فروشگاه های آنلاین هستند.
افزونه های وکامرس، اوپن کارت، جوملا، و حتی api واسه این سامانه طراحی شده و به راحتی می تونید بهش متصل بشید.

الو پیک

الو پیک

سامانه حمل و نقل آنلاین که شامل خدمات زیر است:
الوپیک: سرویس پیک موتوری آنلاین و سواری بار برای ارسال مرسوله

الوتاکسی: تاکسی موتوری آنلاین، بهترین گزینه برای ترک ترافیک

الووانت: سرویس وانت بار سبک و سنگین برای جابجایی بار

الوپست: از هرجا هستید آنلاین به هر شهری پست کنید

الوفروش: جلب اعتماد از مشتریان با ارسال مرسوله و دریافت هزینه در محل به صورت آنلاین از آن ها

مزایای الوپیک، خدمات الوپیک از طریق نرم افزار و وب سایت در دسترس است.
چند درخواست هم زمان
هم زمان می توانید چند درخواست ثبت کنید و هر کدام را به تنهایی مدیریت کنید.

پیگیری زنده مسیر
مسیر حرکت پیک را به صورت آنلاین رصد کنید و از محل مرسوله خود آگاه باشید.

ارسال دوباره
هر زمانی می توانید درخواست های قبلی خود را ارسال مجدد نمائید.

در انتها باید با توجه به کسب و کار خود و همچنین مذاکره با شرکت ها بهترین شرکت و مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کنید.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید