• بمناسبت شروع 12مین سال فعالیت شرکت، پلن 12 ماهه را 14 ماهه تمدید و خرید کنید. از 12 ظهر 6 اردیبهشت تا 12 ظهر 12 اردیبهشت
  • خرید

چطور با 5 راهکار ساده در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنیم

  • چهارشنبه 17/اردیبهشت/1399
چطور با 5 راهکار ساده در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنیم
بر طبق گزارشی از “توبیاس لوکویچ” رئیس استراتژی های سرمایه گذاری ایالات متحده برای سیتی گروپ، در سال ۲۰۱۶، ۶۰ درصد هزینه شرکت ها به هزینه نیروی کار اختصاص یافته.

با یک بازار کاری کساد، شرکت ها مجبورند برای جذب و حفظ استعدادهای برتر بیشتر هزینه کنند. در عین حال، دستمزدهای اضافی، خطاهای ساعات کاری و استفاده ی بیشتر از کارمندان تمام وقت نسبت به سایرین می تواند منجر به هزینه های قابل توجه تری شود. هزینه های نیروی کار به سادگی از کنترل خارج می شوند، اما راه هایی برای کنترل بهتر بر آنها و در عین حال کارآمد و راضی نگه داشتن کارمندان وجود دارد.

برای مطالعه پنج راهکار تحلیل زمان در صرفه جویی هزینه نیروی کار، ادامه این مطلب را بخوانید:

بدانید چه تعداد کارمند نیاز دارید

بدانید چه تعداد کارمند نیاز دارید

چه در مرحله ابتدایی استخدام باشید یا در تلاش برای ارزیابی کارکنان موجود، به تعداد کارکنان و اینکه آیا از نظر اقتصادی به صرفه هستند بار دیگر، نگاهی بیندازید. اینکار به تجزیه و تحلیل سمت های مختلف، وظایفشان، و مدت زمان انجام کارهای مرتبط با سمت، نیاز خواهد داشت.

برای مثال ممکن است متوجه شوید دو کارمند نصف روز بر روی یک وظیفه یکسان وقت صرف می کنند. برای اینکه از هزینه های کارکنانتان حداکثر استفاده را ببرید، یک کارمند می تواند آن کارها را به صورت یک سمت تمام وقت انجام دهد. در ضمن، کارمند دیگر می تواند زمان و استعادهایش را در نقش دیگری در شرکت که به توجه بیشتری نیاز دارد، بکار ببرد.

کارگران فصلی و موقت استخدام کنید

داشتن تعداد مطلوب کارکنان برای کسب وکارتان می تواند در دوره های زمانی مختلف، در طی سال استفاده شود. به جای غوطه ور شدن در انبوهی از رزومه ها به دلیل افزایش حجم کار، برای درک کامل نیازهای کار وقت صرف کنید.

برای مثال ممکن است که متوجه شوید که این افزایش تنها در ماه های آخر انتظار می رود (مثل تابستان یه فصل تعطیلات). بجای استخدام بدون فکر کارمندان تمام وقت و یا کار کشیدن بیش از حد از کارمندان موجود، تنها تعدادی که نیاز دارید را برای مدت زمان لازم استخدام کنید. از آژانس های استخدام موقت محلی مشورت بگیرید و یک آگهی نیازمندی چاپ کنید که نیازهایتان برای کمک فصلی را به وضوح بیان کند.

برای زمان های رکود و از کار افتادگی برنامه ریزی کنید

همانطور که زمان احتیاج به کارکنان موقت و فصلی را درنظر می گیرید، لازم است تا زمان افت و جریان شرکت تان را ارزیابی کنید.

  • آیا این زمان های مشخص در طول سال، اوقاتی هستند که پروژه ها زیاد نیستند؟
  • آیا در طول ماه یا هفته زمانی وجود دارد که کار سبکتر باشد؟

گزارشات ماهانه از ساعات کاری در هرروز را مقایسه کنید و ببینید که آیا برای بخش های خاصی از سال تغییری کلی وجود دارد. می توانید این کار را با مراجعه به سوابق مشتریان از طریق مدیریت ارتباط با مشتری و سوابق مالی ‎تان از نرم افزارهای حسابداری به دست آورید تا بفهمید مشتریان چه زمانی انتظار دارند کارکنانتان در دسترس و آماده کمک های حسابداری باشند. اینکار را برای طول هفته نیز انجام دهید.

استخدام

آیا کارمندان در روزهای سه شنبه ساعت های بیشتری نسبت به جمعه کار می کنند؟ اگر اینگونه باشد، ممکن است بخواهید یک هفته کاری ۴ روزه ی ۱۰ ساعتی تعیین کنید یا هفته کاری ۳ روز با ۱۲ ساعت تایم کاری و روزهای تعطیل را امتحان کنید. این گام می تواند به عنوان تغییری دائمی در نظر گرفته شود یا تنها در زمان رکود شرکتتان مورد استفاده قرار گیرد.

در صورت امکان از پیمانکاران و فریلنسرها استفاده کنید

با پیمانکاران و فریلنسرها می توانید در هزینه های نیروی کار بیشتر صرفه جویی کنید. تا زمانی که مرز بین “فریلنسرها” و “کارکنان” را گم نکنید؛ به جای پرداخت مزایایی که به کارمندان تمام وقت جدید پیشنهاد می دهید، بسیاری از این هزینه ها را با فریلنسرها پیش می برید.

شاید برای شما مفید باشد: قرارداد کار چیست؟ و انواع قرارداد کار از نظر نوع استخدام

برای تعیین اینکه آیا می توانید از یک فریلنسر استفاده کنید، به نیازهای اشتغال فعلیتان نگاه کنید و بررسی کنید کدام وظیفه می تواند خارج از دفتر یا به طور متناوب انجام شود. بسیاری از فریلنسرها و پیمانکاران در خانه کار می کند و این به شما اجازه می دهد که در فضای اداره و خرج های کلی صرفه جویی کنید. تقریباً همانند کارکنان فعلی تان، می توانید به فریلنسرها و پیمانکاران تان پیشنهاد دهید تا از نرم افزارهای پیگیری زمان استفاده کنند تا مطمئن شوید دقیقاً در مدت زمان کار فعالیت می کنند.

زمان رانندگی و سفر را به حداقل برسانید

یکی دیگر از مولفه های عظیم هزینه نیروی کار، زمان رانندگی و سفر است. عموماً نیروهای سیار هزینه گاز، حفظ وسایل نقلیه ی شرکت و مواد غذایی را به همراه دارند. برای کاهش این هزینه ها زمان صرف کنید تا ببینید که برای یک کارمند سیار چقدر طول می کشد تا به یک مقصد برسد. سپس می توانید از آن به عنوان یک مبنا استفاده کنید تا راه هایی با زمان رانندگی کم تر پیشنهاد کنید و خطوط هوایی به صرفه تر را شناسایی کنید.

علاوه بر این می توانید به کارمندان سیارتان پیشنهاد دهید تا زمانی که در طی روز ترافیک سبک تر است، ملاقات ها را بیرون انجام دهند. کارمندانی که به جلسات همکاران و مشتریان سفر می کنند؛ می توانند با ترافیک کمتری مواجه شوند و زمان رانندگی شان را کوتاه کنند.

زمانی که می خواهید بلیط رزرو کنید، درصورت امکان می توانید کارمندانتان را در روزهایی که کمتر طرفدار دارند بفرستید و درجایی که غذا نگرانی محسوب می شود حدود منطقی برای هر وعده غذایی و هزینه های مرتبط با کار را در نظر بگیرید تا هزینه های غیرضروری را کاهش دهید.

استخدام نیروی متخصص

تجزیه تحلیل زمان امروز، صرفه جویی در وقت فردا

مشاهده نحوه افزایش هزینه های نیروی کار آسان است. مدیریت هزینه های نیروی کار می تواند زمان و منابعی را صرف کند که بسیاری از صاحبان کسب و کار ندارند. با این حال، اگر برای ارزیابی دقیق زمان کار، و همچنین نوع کارمندان مورد نیاز، زمان های افت و مدت زمان سفر وقت صرف کنید؛ امور مالی تان ارتقا خواهند یافت.

دانستن این جزئیات در سطح تصویر کلی می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید کجا کاهش داده و کجا ارتقا دهید. هدف تنها کاهش هزینه نیست، بلکه کارآمدتر کردن فرآیندها و رویه های مرتبط با کارمندانتان است.

منبع: سپیدار
درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید