کالا های تند مصرف (FMCG)

  • دوشنبه 24/تیر/1398
کالا های تند مصرف (FMCG)
احتمالاً شما هم عبارت FMCG را زیاد شنیده‌اید. FMCG مخفف عبارت Fast Moving Consumer Goods است که در فارسی معمولاً به «کالاهای تند مصرف» ترجمه می‌شود.

در ساده ترین تعریف، کالاهای تند مصرف را کالاهایی می دانند که با سرعت بیشتری فروخته می شوند و قیمت فروش آنها نسبتاً پایین است. نوشیدنی ها، مواد شوینده، مکمل های غذایی و سایر محصولاتی که در داروخانه ها بدون نسخه عرضه می شوند، برخی از اسباب بازی ها و محصولات غذایی بسیاری از رستوران ها، نمونه هایی از کالاهای تندمصرف هستند.
مهمترین عامل مهم در تعیین تندمصرف بودن محصولات، سرعت فروخته شدن آنها است. در بازاریابی اصطلاحی به نام Shelf Life وجود دارد که شاید بتوان آن را به «عمر فروشگاهی محصول» ترجمه کرد.
صنعت کالاهای تند مصرف با نوآوری و ایده های خلاقانه عجین شده است. آنها به طور مداوم به ایده هایی برای بسته بندی خلاقانه و جدید محصولات، بازاریابی، تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتریان نیاز دارند. این صنعت کاملا مناسب افرادی است که به دنبال کار کردن در محیطی نوآورانه و با سرعتی بالا هستند.

بیشتر بدانید: خرده فروشی (ریتیل) چیست؟
صنعت کالاهای تند مصرف به سرعت در حال تغییر و تحول است و اغلب دنباله روی گرایش های اصلی جهانی مانند اقتصاد، بهداشت و درمان یا فناوری است. کارشناسان پنج روند غالب را که در ۱۵ سال آینده تغییرات شگرفی در ماهیت مصرف کنندگان ایجاد خواهند کرد، شناسایی نموده اند و آنان عبارت اند از:
تغییر ماهیت مصرفکنندگان پویایی ژئوپولیتیک تکامل یافته الگوهای جدید مصرف پیشرفت های فناوری تغییرات ساختاری صنعت
پیری جمعیت افزایش هزینه های نیروی کار و هزینه ای تدارکات افزایش رفاه تلفن همراه سرمایه گذاران فعال
حضور زنان در محل کار تغییر قدرت اقتصادی تمرکز بر بهداشت حساب های کاربری دیجیتال مدل های مبتنی بر ارتباط مستقیم با مصرف کننده
رشد شهرنشینی همبستگی اقتصادی تقاضای شخصی سازی خودروهای بدون راننده تداوم تغییرات
پولدارتر شدن ثروتمندان تغییرات آب و هوا تغییر در هزینه های اختیاری رباتیک پیشرفته تغییر یا کمبود استعدادهای موردنیاز

طبق گزارش سالیانه ارائه شده توسط Footprint، برند محبوب کوکاکولا، برای هفتمین سال متوالی، در جایگاه نخست محبوب ترین برندهای محصولات تند مصرف قرار گرفت. طبق این گزارش، که بر اساس میزان خرید مصرف کنندگان از یک برند خاص است، محصولات کوکاکولا در سال 2019، 5.97میلیارد بار خریداری شده اند که این رقم، نشان دهنده استفاده 40درصدی خانوار سراسر جهان، از این برند است.

کالاهای تند مصرف

مدیریت انبارداری در شرکت پخش محصولات

مدیریت انبارداری شامل برنامه ریزی، کنترل، نظارت بر فعالیت های دریافت، نگهداری و ارسال کالا می باشد، به طوری که میزان موجودی ها اقتصادی بوده و نحوه چیدمان طبق استاندارد صنعت پخش انجام گیرد و میزان ضایعات ناشی از انبارداری به حداقل برسد.

بیشتر بدانید:مزایا و معایب شبکه پخش و توزیع مویرگی

وظایف مهم انبارداری در شرکت توزیع و پخش محصولات

  1. مدیریت کاهش هزینه نگهداری موجودی و نگهداری کالا
  2. حفظ و نگهداری مناسب کالا در انبار ازنظر دریافت صحیح، چیدمان صحیح و کاهش دزدی و حوادث غیرمترقبه
  3. ارائه خدمات مؤثر در جهت تسهیل بارگیری و ارسال کالا به موقع کالا
  4. به کارگیری منابع انسانی ماهر در انبار وسرعت بخشی به امور جاری در انبار
  5. به کارگیری استاندارهای انبارداری در کاهش قیمت تمام شده کالا
  6. تأمین تجهیزات موردنیاز جهت حمل ونقل کالا باهدف تسریع در انجام امور تخلیه و بارگیری​
درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید