loader

مزایای سیستم مدیریت انبار

یکشنبه,24/تیر/1397 - 09:33:25 - 782
زنجیره تامین به طرز چشمگیری تغییر کرده است. افزایش در حمل و نقل این هزینه ها را بیشتر از مرکز توزیع در بسیاری از کسب و کار ها ساخته است.

هزینه و کیفیت کار در سراسر زنجیره تامین شما می تواند چالش برانگیز باشد. یک راه برای جلوگیری از این چشم انداز به طور مداوم در حال تغییر است استفاده از سیستم قوی مدیریت انبار (WMS) این که آیا شما یک سایت تجارت الکترونیک، زنجیره خرده فروشی یا یک تولید کننده یا توزیع کننده می کنید، این سیستم ها می توانند کنترل های بیشتری را برای کار، موجودی و حمل و نقل به ارمغان بیاورد.

بسیاری از شرکت ها دارای سیستم مدیریت سفارش (OMS) یا برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) هستند که تا حدی قابلیت های انبارداری اساسی دارند. اما براساس این پلت فرم، شرکت ها می توانند قابلیت های ارائه شده را برای قابلیت ذخیره سازی و توزیع آن ها گسترش دهند.
در سال های طولانی، کسب و کارهای کوچک و متوسط، خواستار افزایش توانایی WMS شده بودند، اما هزینه های ورود به سیستم هزینه بسیار بالایی داشتند. با استفاده از تکنولوژی امروز، این مانع سرمایه گذاری از طریق سیستم عامل های مبتنی برابر کاهش می یابد که هزینه های استقراری و عملیاتی را کاهش می دهد. این مقاله به شناسایی مزایای سیستم مدیریت انبار کمک می کند که از شرکت در حال رشد شما پشتیبانی می کند.

مزایای سیستم مدیریت انبار در مقابل OMS سنتی و راه حل های ERP

WMS جنبه های متعدد زنجیره تامین را دارد، معمولا از ASN های ورودی و مسیریابی از طریق تدارکات معکوس شروع می شود و پردازش را باز می گرداند. در حالی که برنامه های OMS و ERP دارای توابع توزیع انبارداری هستند، آن ها بارها وظیفه های مهم و حیاتی مانند پذیرش ASN و یا قادر به مدیریت دریافت کننده ورودی با توابع مانند برنامه ریزی کامیون ندارند.
برای آن دسته از شرکت هایی که دارای مراکز توزیع متعدد هستند، راه حل سنتی OMS یا ERP اغلب منسوخ می شود زیرا ممکن است قادر به مدیریت موجودی های انبار چندگانه نباشند. همین درست است که شرکت های خرده فروشی نیاز به حمل بسته های کوچک برای تجارت omnichannel مانند کشتی از فروشگاه و یا مدیریت موجودی در stockrooms و همچنین انبار اصلی است. اکثر سیستم های مدیریت انبار از زمین تا مراکز توزیع متعدد یا مکان های حمل و نقل در ذهن ساخته شده اند. علاوه بر مدیریت فعالیت ها و عملکردها در سراسر انبار، کنترل بیشتر بر مدیریت کار را برای به دست آوردن بالاترین میزان بهره وری به ارمغان می آورد. اکثر راه حل های OMS،ERP و RMS کار خوبی در گزارش کارآیی و بهره وری کارکنان از طریق عملکرد شغلی ندارند. یکی از مزایای استفاده از بارکد در فرایندهای DC یا استفاده از فناوری های صوتی، گرفتن کار کارمند توسط تابع کار است. این یکی از بزرگترین مزایای سیستم مدیریت انبار است که شرکت ها به عنوان هزینه افزایش کار افزایش می دهند. اکثر راه حل های OMS یا ERP برای مزایایی که می توانند به بخش های دیگر مانند مرکز تماس، بازاریابی، حسابداری و غیره ارائه دهند، انتخاب و اجرا می شوند. انتخاب و اجرای یک سیستم مدیریت انبار باعث می شود که سازمان تحقق یا توزیع کننده رشد کند، هزینه های کنترل، به دست آوردن کارایی، بهبود خدمات مشتری و طول عمر مفید OMS یا ERP طولانی تر شود.

مزایا و قابلیت های سیستم مدیریت انبارسطح بالا

همانگونه که پیشتر مورد بحث قرار گرفت، WMS کنترل توابع انبارهای مختلفی نظیر دریافت و تضمین کیفیت، دفع دوباره، ذخیره سازی پیش فرض، جمع آوری، بسته بندی، حمل و نقل، بازده و کنترل موجودی را کنترل می کند. ما به طور معمول شرکت های مزایای مدیریت انبار کامل را در هشت راه زیر می بینیم:

  1. اعلامیه حمل و نقل پیشرفته، برنامه ریزی رسید، برنامه ریزی کار ورودی و برنامه ریزی قرار ملاقات های حمل و نقل؛
  2. کنترل حرکت و ذخیره مواد و محصولات (مثلا مدیریت شکاف، کنترل مکان موجودی، استفاده از مکعب، دقت موجودی، و غیره)
  3. بهبود دقت، به موقع و کلی عملکرد مشتری سفارشات در سراسر فرایندهای تحقق.
  4. بهبود مدیریت انبار انبار از طریق ردیابی و کنترل از جمله نظارت بر نظم کار، گزارش کارایی در بخش و سطح کارکنان.
  5. انعطاف پذیری در اداره سفارشات و پروفایل های محصول (به عنوان مثال، سفارشات کوچک تجارت الکترونیکی، انتخاب مورد به فروشگاه ها یا مشتریان عمده فروشی، توزیع فله برای تولید و غیره)
  6. کنترل بهتر تولید، مونتاژ و هزینه کار کیت / مجموعه و محصول مونتاژ
  7. قابلیت فعالیت انبار و دسترسی به داده (مثلا گزارش، تجزیه و تحلیل و داشبورد)
  8. رابط کاربری به سیستم های مدیریت انبار (WCS) برای تجهیزات بارگیری و اتوماسیون (مانند نقاله، طبقه بندی، و غیره).

صدها سیستم مدیریت انبار در بازار با طیف گسترده ای از برچسب های قیمت وجود دارد. با این وجود، همه آن ها برابر نیستند. برای کمک به محدود کردن جستجوی خود، مهم است که در مورد چالش ها فکر کنید، شما به دنبال یک سیستم مدیریت انبار جهت رسیدگی هستید.

  1. شناسایی کدام توابع اضافی باعث افزایش بهره وری، موجودی کنترل، بهبود خدمات مشتری و کاهش هزینه های انبار می شود.آیا این تابع نیاز به WMS بیش از سیستم فعلی شما دارد؟
  2. شناسایی ROI و مزایایی که مدیریت برای سرمایه گذاری خود می خواهد؛
  3. با نوشتن الزامات کاربر، انجام تظاهرات سازنده، انجام نمایش تماس مرجع و بازدید از سایت های مشتریان فینالیست خود و غیره از یک فرایند RFP رسمی استفاده کنید.

نتایج جستجوی دقیق، همراه با بررسی دقیق، مزایایی را که WMS به شرکت شما می دهد، تعیین می کند.

مزایای سیستم مدیریت انبار معمولی

دریافت، تضمین کیفیت و علامت گذاری
بسیاری از سیستم های مدیریت انبار، توابع انبار مانند اعلانات پیشرفته حمل و نقل (ASN) و EDI را ارائه می دهند، برنامه ریزان حوزه های انتصاب، و برنامه ریزی بهتر از دریافت و دفع پرسنل اجازه می دهد. توابع اضافی به طور معمول شامل:

  • قابلیت ضبط حامل و یا فروشنده در هنگام دریافت؛
  • ایجاد پلاک های بارکد برای پالت ها و برچسب های کارتن؛
  • شناسایی مکان های جلو و فله به عنوان محصول دریافت می شود، و مقدار در دست؛
  • گزینه های هر دو کاغذ و دریافت بدون کاغذ؛
  • توانایی شناسایی پردازش خاصی از محصول قبل از قرار دادن؛
  • حد وسط جای خالی برای دریافت و بسته بندی بدون کنار گذاشتن روند کار؛
  • گزارش وضعیت درآمد ورودی به انبارها و کارکنان کالا برای حل و فصل.

تضمین کیفیت (QA)

  • قابلیت ذخیره معیارهای تست نمونه فروش / محصول/ SKU؛
  • قابلیت ذخیره مشخصات محصول برای QA؛
  • پشتیبانی از برنامه های انطباق فروشنده و گزارش «کارت امتیازی» فروشنده معیارهای کلیدی، زمان تحویل، خطا در حمل و نقل و دریافت و غیره؛
  • گزارش وضعیت رسید رسیدگی به انبارها و کالاهای تجاری برای حل و فصل؛
  • علامت گذاری در خرده فروشی، مستقیم و عمده مشتری نسخه چاپ و بلیط.​

کنار گذاشتن

هنگامی که موجودی دریافت می شود، محصولات باید متصل به ایستگاه های بسته بندی و یا حمل و نقل، برای پر کردن سفارشات و یا کنار گذاشتن. یک سیستم مدیریت انبار، با شناسایی مکان های باز / اسلات باز، نوع ذخیره سازی، ظرفیت مکعبی، و غیره، و ویژگی ها و مشخصات و مکعب مورد نیاز، وظایف خود را از دست خواهد داد. بسیاری از سیستم مدیریت انبار، گزینه هایی را بر اساس قوانین سیستم، پارامترهای ذخیره سازی، محصول، سرعت و... به کار می گیرند که بعضی از راه حل های کوچکتر در WMS نیز موجود است.

چیدن دوباره را از مکان های انتخاب کنید

یک WMS به طور خودکار دوباره پر کردن فضای ذخیره سازی اولیه یا جلو را انتخاب می کند قبل از اینکه موج بعدی سفارشات برای انتخاب بر روی زمین فرستاده شود. همچنین هزینه های سفارش انبوه و زمان از دست رفته را حذف می کند. داده های سرعت فروش در یک سیستم مدیریت انبار کمک می کند تا اندازه ذخیره سازی رو به جلو را با توجه به موارد ذکر شده برای کاهش تعداد وظایف دوباره پر کردن. عملکرد حداقل / حداکثر محصول یا تقاضای بازپرداخت تقاضا برای حرکت سهام توصیه می شود به روش خودکار باشد.

چفت کردن

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سیستم مدیریت انبار، توانایی بعضی از WMS ها برای کمک به تولید محصول است - فرایند اعطای SKU ها به مکان های مختلف بر اساس معیارهای مختلف مانند سرعت فروش، اندازه، وزن و رده، و غیره. قابلیت خم شدن باعث افزایش بهره وری با کاهش زمان سفر کننده می شود و تغییرات را در اندازه بنزین / اسلات توصیه می کند و نیاز به کمبود مجدد دارد. گزارش سرعت به پرسنل اجازه می دهد تا مکان های اولیه را دوباره به مکان فضای بیشتری برسانند و یا اقلام سریع فروش را به مکان های باین / اسلات "انتخابی داغ" انتقال دهند. عملیات های پیشرفته تر ممکن است از قابلیت های پویایی استفاده کنند. قابلیت اسلات کردن گاهی اوقات از طریق افزودنی های ماژول های برخی از فروشندگان WMS با هزینه اضافی در دسترس است.

تولید / مجمع

انواع سیستم های مدیریت انبار ارائه توابع مختلف از جمله دستور کار، kitting، کنترل مونتاژ کار و هزینه های مواد، کنترل موجودی در جزء را دارمد. سایر توابع به طور معمول در دسترس هستند یک لایحه تک لایه مواد (BOM) یا چند سطح BOM، و مدیریت اختصاص یک موجودی از طریق فرایند سفارش کار. ردیابی استفاده از موجودی و فروش در سطح کیت و اجزای به پایان رسید، ردیابی استفاده از کار توسط کار و محصول مونتاژ، و کار در گزارش های روند نیز گزینه ها. ERPs اغلب عملکرد مشابهی دارند، در حالی که این به طور کلی قدرت OMS نیست.

انتخاب گزینه ها

جمع آوری یکی از هزینه های عمده کار در اکثر انبارها است. WMS معمولا گزینه های چیدن خود را گسترش می دهد. برخی از گزینه های انتخابی جایگزین عبارتند از: سیستم های انتخاب کاغذ و کاغذی، RF را انتخاب کنید، لیست را انتخاب کنید، انتخاب کنید تا جعبه را انتخاب کنید، پاس دادن، انتخاب منطقه، انتخاب دسته و موج، انتخاب خوشه، انتخاب به سبد خرید، انتخاب برچسب و تأیید، انتخاب مورد انتخاب پالت، فله، چرخ فلک، ASRS، رباتیک، انتخاب کامل، سیستم جمع کننده هدایت، انتخاب صوتی، RFID، FIFO، LIFO، شماره و تاریخ، انتخاب برای نور و روشن شدن. گزینه ها همچنین شامل توانایی نمایش صف سفارش با انواع مختلف سفارشات و پروفایل ها می باشند. سطح خدمات حامل، آیتم تک خط در مقابل چند خط، سفارشات ویژه حمل و نقل، به منظور انتخاب یک منظور خاص. این همچنین می تواند کنترل بیشتری بر "امواج سفارش" را به کف و سطح مهارت های جمع کننده اجازه دهد. به طور کلی، OMS و ERPs گزینه های کمتری برای عملیات انبار بزرگ تر و پیچیده تر دارند.

بسته بندی

مانند چیدن، بسته بندی هزینه های عمده ای در انجام تجارت الکترونیک کوچک است. برای کسب دقت سفارش مشتری از انتخاب و، در نتیجه، رضایت مشتری، فرآیند تأیید را در عملیات خود در نظر بگیرید. مقادیر رد شده و مقادیر سفارش نادرست از طریق فرآیند بسته تایید می شوند و برای اصلاح، کنار گذاشته می شوند. بسیاری از سیستم های مدیریت انبار همچنین به توانایی ارائه اسناد چاپی بر اساس تقاضا، مسیرهای مونتاژ، برچسب های حمل و نقل و حمایت از انتخاب مواد تبلیغاتی اجازه می دهند.

حمل و نقل و اثبات

تعیین اینکه حمل و نقل و آشکار سازی گزینه های سیستم از فروشندگان در دسترس هستند، به عنوان برخی راه حل های نرم افزار شخص ثالث تکیه می کنند. توابع معمول این امکان را برای شرکت ها فراهم می کنند که بتوانند از روش های پیچیده مانند خرید نرخ و بهترین راه حمل و نقل برای کاهش هزینه های حمل و نقل استفاده کنند. برای شرکت هایی که از ناوگان کامیون خود استفاده می کنند یا به حمل و نقل های LTL و TL اعتماد دارند، بسیاری از راه حل های WMS ارائه می دهد ماژول ها و افزودنی ها برای حمایت از سیستم مدیریت حمل و نقل برای مسیریابی کامیون. برای عملکردهای داخلی در یک سیستم مدیریت انبار، تعیین کنید که آیا آن ها برای حامل های مورد استفاده شما گواهی دارند. چطور با حامل های خود ارتباط برقرار می کنید؟ WMS را برای پشتیبانی از تنظیمات مختلف برای چاپ مقالات حمل و نقل، نشان دهنده حامل و غیره تعیین کنید. سیستم حمل و نقل شرکت با ظرفیت با سرعت بالا و توانایی مدیریت چندین مکان از یک سرور می تواند خطوط بسیاری را در چندین امکانات برای عملیات بزرگ بعضی از سیستم ها همچنین قابلیت عملکرد کنسرسیوم های فروشگاه را برای LTL و LT را ارزیابی می کنند.

کنترل موجودی

یک WMS شرکت را قادر می سازد مکان و استفاده از موجودی را در سراسر عملیات انبار، در مکان های مختلف انبار، در مراکز توزیع و فروشگاه ها، ردیابی کند. مزایا همچنین شامل kitting، تولید و کنترل WIP، و همچنین ردیابی قطعات و محصولات تمام شده است. قابلیت WMS به شما امکان می دهد فضای مکعبی را بهتر استفاده کنید. همچنین یک پیگیری حسابرسی جامع هر محل انبار / اسلات انبار و اقلامی که از دریافت از طریق حمل و نقل با نوع معامله فروش، بازگشت، تنظیم، و غیره، و همچنین طرف تلنگر یا محصول، که در آن این مورد واقع شده است همه معاملات عبارتند از شناسه اپراتور، تاریخ و زمان مهر و موم شده است. شمارش چرخه بدون نیاز به تعلیق عملکرد سیستم، و یا پس از ساعت شمارش، معمولی با راه حل مبتنی بر RF / بی سیم است. یک سیستم مدیریت انبار، کنترل و دقت موجودی انبار را بهبود می بخشد، که بعضی شرکت ها را مجبور به حذف موجودی های سالم و گران قیمت می کند.

پیگیری کار

همانطور که قبلا اشاره شد، استفاده و پیگیری کار یکی از زمینه هایی است که بسته های WMS از OMS / ERP برجسته هستند. با توجه به تمام هزینه ها به غیر از حمل و نقل بیرونی، هزینه کار 70 درصد کل هزینه تحویل در هر سفارش است. فضای زیادی وجود ندارد که لیستی از کارهای زیادی را انجام دهد که به کمک کامپیوتر کمک می کند و عملیات دستی حذف می شود. سیستم های مدیریت انبار متوجه تمام کارهایی که انجام داده اید، چه کسانی کار را کامل کرده اند و چه مدت زمان لازم است. این سطح گزارش گیری با کمک گرفتن، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل بخش و بهره وری ساعات فردی و عملکرد به استانداردها کمک می کند. سیستم های افزودنی ممکن است برای برنامه ریزی کار و بودجه و تجزیه و تحلیل پیشرفته تر از گزارش های معمول مورد نیاز باشد.

شناسایی کدام WMS به کسب و کار شما مناسب است

در اینجا 10 چیز مهم برای تصمیم گیری درباره فروشنده و سیستم سیستم مناسب برای شرکت شما وجود دارد:

  1. نیازهای کاربر جزئیات مورد نیاز شرکت خود را توسعه دهید.
  2. شناسایی در سطح بالا که ارائه دهندگان WMS به نظر می رسد که عملکرد مورد نیاز شرکت شما و در محدوده سرمایه گذاری است که واقع بینانه است. لیست کوتاه این فروشنده را تا حداکثر 3 یا 4 ماه نگهدارید.
  3. از الزامات توسعه و ارسال درخواست برای پیشنهاد (RFP) به فهرست کوتاه فروشنده؛
  4. تجزیه و تحلیل پاسخ فروشنده به RFP؛
  5. دعوت از دو بهترین فروشندگان برای نشان دادن عملکرد سیستم به ذی نفعان؛
  6. بازده سرمایه گذاری (ROI) را توسعه دهید.
  7. درک وظایف و مسئولیت های پیاده سازی و همچنین سطح خدمات حرفه ای مورد نیاز برای پیاده سازی سیستم به صورت داخلی و توسط فروشنده؛
  8. هزینه کل مالکیت شامل نرم افزار، سخت افزار و خدمات را توسعه دهید. این موضوع به طور قابل ملاحظه ای بین مجوزهای پیش فرض و ابر، میزبان یا نرم افزار به عنوان یک مدل سرویس متفاوت خواهد بود.
  9. از تمام مشاهدات و قیمت نهایی، تصمیم می گیرید که کدام راهبرد استراتژیک و فروشنده به بهترین شکل مناسب شرکت شما باشد. دو فینالیست را در این فرایند نگه دارید تا زمانی که با قراردادی با فینالیست انتخابی مذاکره نکنید؛
  10. شروع به بحث در مورد مدیریت فرایند مدیریت پروژه و مسئولیت ها. این رهبری را به فروشندگان نگذارید. آن ها تیم پروژه خود را دارند، اما نباید رهبری کلی برای پیاده سازی، برنامه ریزی، تغییر فرآیندها، رویه ها، گزارش وضعیت، آموزش کارکنان و غیره داشته باشند.

به منظور استفاده کاربردی از این مقاله می توانید با سیستم انبارداری انبار آنلاین آشنا شوید.

دریافت دموی انبار آنلاین

اطلاعات بلاگ

آخرین بروزرسانی: چهارشنبه 13/آذر/1398
تعداد مطالب: 131
تعداد بازدید: 53,928
تاریخ شروع: پنج شنبه 16/آذر/1396
تعداد بازدید بر اساس هر IP است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...