نرم افزار تولید و فرمول ساخت در انبارداری

  • دوشنبه 13/تیر/1401
نرم افزار تولید و فرمول ساخت در انبارداری

نرم افزار انبارداری در بهینه سازی گردش کار شرکت ها تاثیر بسزایی دارد و نرم افزار انبارآنلاین در شرکت های تولیدی و بازرگانی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.
نرم افزار تولید و انبارداری باید با برخورداری از ابزارها و فناوری های مناسب فرآیندها را تسهیل کند تا چرخه تولید و فروش و تامین مواد اولیه به نحو صحیح و کارآمد انجام شوند.

نرم افزار ساخت فرمول

در انبار آنلاین امکان تعریف فرمول، برای محصولات تولیدی فراهم شده است. به گونه ای که، پس از ثبت سفارش تولید، مواد خام به نسبتی که در فرمول معین شده، از انبار مواد اولیه کسر و به موجودی محصول نهایی افزوده خواهد شد. یعنی هر کالا یک یا چند فرمول ساخت پیش فرض داشته باشد.
همچنین ممکن است برای ساخت هر محصول کالایی بصورت جایگزین در فرمول ساخت قرار گیرد که این همان فرمول ساخت جداگانه طلقی می شود.

در نرم افزار انبارداری تولیدی، می توان به قابلیت ثبت اسناد و مدارک مرتبط در نرم افزار اشاره کرد.
بدین ترتیب امکان اسکن مستقیم و یا الصاق پرونده، در نرم افزار گنجانده شده است.
امکان درج سریال های مختلف کالا، جهت رهگیری دقیق تر ورود و خروج کالا نیز میسّر است.

نرم افزار پیش بینی تولید

می توانید سقف تولید برای انبار خود بصورت ماهانه یا فصلی تعیین کنید و پیش بینی مواد خام خود را داشته باشید که برای سفارش و تامین مواد اولیه مشکل پیش نیاید.
همچنین در بخش صفارشی سازی انبار می توانید بهای تمام شده را داشته باشید.

این امکانات می تواند در کنار نرم افزار انبارداری شما گنجانده شود. انبارداری کالاهای مواد اولیه در شرکت های تولیدی سخت تر است چرا که محاسبه مواد لازم برای تولید هر قطعه و خروج تکی از انبار برای انباردار سخت خواهد بود. با سفارشی سازی در انبار آنلاین می توانید امکان فرمول ساخت را استفاده کنید. این فرمول نویسی که توسط شما با توجه به محصول شما نوشته می شود، مواد و کالای مورد نیاز هر محصول را محاسبه و یکباره از انبار خارج می کند.
در این حالت می توان گزارش هایی از مواد لازم برای سری تولید بعدی و کمبود ها، محصولات اضافه و ضایعات را نیز برآورد کرد.

نرم افزار فرمول ساخت

امکانات انبار آنلاین

امکانات دیگر نرم افزار تحت وب انبارآنلاین شامل موارد زیر است:
ماژول ریالی که ارزش کلی کالاهای شما را بدست می آورد. این فرم ها قابلیت خروجی اکسل و پرینت دارد و می توانید از آن بعنوان پیش فاکتور یا فروش نیز استفاده کنید.
امکان تعریف سریال نامبر، بچ نامبر، بارکد دوبعدی، بارکد خطی برای کالاهای مختلف بسته با کالای مورد نیاز شما ممکن است.
ثبت تاریخ انقضا برای هر ورودی کالا و خروج بر اساس تاریخ انقضا امکان پذیر است.
گزارش و هشداری برای کالاهای نزدیک به تاریخ انقضا و همچنین هشدار نزدیک شدن به حداقل موجودی برای کالاهای تاریخ انقضا دار مهم است.
امکان ایجاد کاربر با سطح دسترسی متفاوت و دسترسی به انبار خاص وجود دارد.
تعریف گروه و دسته بندی تا 4 سطح که در ایجاد فرم نیز کمک کننده است.
امکان توضیحات برای هر ردیف کالا در فرم و توضیحات در فرم وجود دارد.
امکان تغییر تاریخ فرم در بخش تکمیلی هر فرم وجود دارد.
الصاق تصویر و مدارک و مستندات به یک فرم مانند رسید خرید، فاکتور یا توضیحات ممکن است.
پشتیبان گیری و بکاپ روزانه دو بار توسط شرکت انجام شده و در بخش نسخه پشتیبان می توانید از تمامی داده ها، کالاها، فرم ها و طرف حساب ها خروجی اکسل بصورت یکجا داشته باشید.
انتقال کالا بین انبار ها با امکان چاپ و گزارش وجود دارد.
سفارشی سازی بارنامه و لجستیک یعنی امکان درج شماره و تاریخ بارنامه و نام راننده و شماره ی خودرو ممکن است.
انبار ضایعات، کالای امانی، کالای تعمیری می توانند توسط نوع فرم متفاوت در سیستم قرار گیرند و قابل گزارش گیری باشند.
قابلیت ورود انبوه کالا از طریق فایل اکسل و ورود کالا در فرم های مختلف با اکسل وجود دارد.

دوره مالی

امکان تعریف دوره مالی یا پایان سال کمک می کند کاردکس کالاها خالی شده و بصورت آرشیوی برای شما در دوره گذشته نمایش داده شود. مراحل دوره کاری توسط سیستم به ترتیب: 1) بستن موجودی هر کالا به تفکیک انبارهای مختلف و ثبت سند انتهای دوره به صورت خودکار به تفکیک هر انبار
2) صدور سند ابتدای دوره سال بعد به تفکیک هر انبار و بر پایه اطلاعات سال گذشته
3) بستن موجودی هر کالا به تفکیک انبارهای مختلف و ثبت سند انتهای دوره به صورت خودکار به تفکیک هر انبار
و 4) صدور سند ابتدای دوره سال بعد به صورت خودکار به تفکیک هر انبار و بر پایه اطلاعات سال گذشته می باشد.

بیشتر بدانید: درخواست و سفارش کالا در انبار آنلاین

انبارگردانی

انبارگردانی که جهت مغایرت گیری موجودی ها انجام می شود بصورت تکی و یا یکجا با اکسل قابل انجام است. مراحل انبارگردانی به شرح زیر است:

  1. تعریف دوره های انبارگردانی و تعیین انبارها و کالاهای شرکت کننده در عملیات انبارگردانی.
  2. قرنطینه کردن انبارها در دوره انبارگردانی.
  3. ثبت شمارش انبارگردانی تا سه مرحله.
  4. صدور خودکار سند کسری و اضافی انبارگردانی با توجه به مغایرت های شناسایی شده

استفاده از بارکدخوان، ایجاد دسترسی سریع و گزارش سازی، سرچ سریع از میز کار در فرم، کالا و شماره فاکتور و... امکانات دیگر انبار آنلاین هستند. شما می توانید بخش هایی از کسب و کارتان که در نرم افزارهای دیگر پیدا نمی کنید یا بصورت یکجا در انبار خود می خواهید را سفارشی سازی کنیدو هزینه ای که ارزشمند بوده و سرعت کار شما را چند برابر بالا می برد.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید