• بمناسبت شروع 12مین سال فعالیت شرکت، پلن 12 ماهه را 14 ماهه تمدید و خرید کنید. از 12 ظهر 6 اردیبهشت تا 12 ظهر 12 اردیبهشت
  • خرید

روش های فروش کالا و خدمات در اینترنت

  • دوشنبه 09/اسفند/1400
روش های فروش کالا و خدمات در اینترنت
اگر می‌ خواهید با استفاده از فضای اینترنت، محصولات خودتان را به فروش برسانید یا قصد دارید به تازگی کسب و کار جدیدی را شروع کنید؛ این مقاله را از دست ندهید.

چگونه کالای خود را بفروشیم؟

چند سالی است اوضاع اقتصادی ایران سامان چندانی ندارد، پیدا کردنشغل سخت شده و شروع یک کار جدید احتیاج به سرمایه ای ​زیاد دارد. در این شرایط نا بسامان، کسب درآمد از طریق اینترنت و به ویژه فروش محصولات و کالا ها در فضای مجازی، به شدت رواج پیدا کرده است و اتفاقاً تعدادی از فروشگاه ها و هم چنین برخی افراد در این عرصه بسیار زیاد موفق بوده اند و اکنون فروش خوبی دارند. حتی بعضی محصولات با استفاده از این فضا تبدیل به یک برند معتبر شده اند. ​آغاز فروش محصول از طریق اینترنت سرمایه ی چندانی نمی خواهد و در این فضا راه و مسیر برای تبلیغ محصولات و جذب مشتری ​راحت تر و هموار تر است.

روش های فروش کالا در اینترنت

در این ​بخش روش های فروش آنلاین را توضیح می دهیم تا شما با آشنایی روش ها بتوانید بهترین راه را برای فروش آنلاین محصولات تان پیدا کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

با ایجاد فروشگاه در اینترنت می توانید برای هر محصول توضیحات مناسب با قیمت گذاری متفاوت ایجاد کنید و با استفاده از بازاریابی، فروش محصولات را چندین برابر کنید. شاید بهترین راه فروش کالا، راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد.
شما با استفاده از فروشگاه آنلاین می توانید بخش انبارداری و فروش محصولات را نیز انجام دهید. امکان دسته بندی مشتری ها وجود دارد. فروشگاه آنلاین امکان اتصال به سایت شما را دارد. و شما می توانید براحتی فروش خود را مدیریت کنید و سایت خود را تقویت کنید.
از هر روشی که بخواهید مشتریان را جذب کنید، در نهایت برای دریافت وجه و در دسترس بودن ۲۴ ساعته به یک فروشگاه اینترنتی نیاز خواهید داشت. ممکن است بخواهید از طریق شبکه های اجتماعی مشتریان را جذب کنید و برای فروش آن ها را به فروشگاه اینترنتی هدایت کنید.

  • مزایا و معایب:از مهم ترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی، اعتبار داشتن و رسمی بودن آن است.
    مستقل بودن این روش از کسب و کار اینترنتی یکی از مزایای آن است. شما می توانید با علایق و خواسته های خود نغییراتی را در فروشگاه اعمال کنید.
    امکان رشد کردن فروشگاه اینترنتی در هر لحظه امکان پذیر است. شما می توانید در فروشگاه خود کالا های زیادی را اضافه کنید و کد های تخفیف، قرئه کشی و جایزه و... را به فروشگاه اضافه کنید.
    برای به درآمد رسیدن از فروشگاه اینترنتی باید صبور بود زیرا موفقیت و فروش در فروشگاه اینترنتی نیازمند تلاش و صبر است.

روش های فروش کالا

همکاری با فروشگاه های اینترنتی

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود را ندارید باز هم می توانید از طریق اینترنت محصولات خود را به فروش برسانید. همکاری با فروشگاه های اینترنتی بزرگ که امروزه در ایران فعالیت می کنند، روش مناسبی برای وارد شدن به حوزه فروش آنلاین است.
شما با ثبت درخواست در فروشگاه هایی مانند دیجی کالا می توانید یک حساب فروشنده دریافت کنید. سپس محصولات خود را به آن اضافه کرده تا توسط فروشگاه مورد بررسی قرار گیرند. در صورتی که خدمات شما مورد تایید قرار گرفت، می توانید همکاری خود را شروع کنید.

  • مزایا و معایب:شما با استفاده از فروشگاه های معتبر بازدید کالا های خود را بالا می برید و زود تر به درآمد می رسید.
    شما مستقیم با مشتری در ارتباط نیستید و ممکن است برای تسویه حساب به مشکل بربخورید.
    شما باید محصولات تان را با با قوانین آن فروشگاه به فروش برسانید.

استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین

فروشگاه ساز های آنلاین سایت هایی هستند که صفحه ای را در اختیار کاربران قرار می دهند که محصولات خود را معرفی کنند و به فروش برسانند.
فروشگاه ساز های آنلاین امکان شخصی سازی زیادی ندارند. همچنین برای تک تک بخش های ویژه ای که بخواهید به سایت اضافه کنید باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. با اینکه برخی از این سرویس ها امکان راه اندازی رایگان را به شما می دهند و از روی فروش درصد کم می کنند، ولی با این حال گزینه مناسبی برای فروش اینترنتی کالا نیستند.
فروشگاه آنلاین صفحه هایی را به عنوان فروش محصولات تان به شما ارائه می دهد و می توانید با دریافت صفحه فروش از خدمات انبارداری و فروش فروشگاه آنلاین نیز استفاده کنید.

  • مزایا و معایب:تنها مزیتی که این روش دارد، ساخت سریع فروشگاه ساز است. که پس از ثبت نام، محصولات را با ذکر قیمت در فرم قالب قرار داده و سفارش می گیرید.
    این روش دارای اعتبار و رسمیت نیست و از وزارت ارشاد نماد اعتماد الکترونیکی دریافت نمی کند و مشتری ها سخت تر به آن اعتماد می کنند.
    ممکن در این روش نیز در تسویه حساب به مشکل بر بخورید.
    امکان شخصی سازی وجود ندارد و اگر بخواهید تغییراتی در حالت قرار گیری محصول انجام دهد، این کار عملی نیست و باید با همان فرم و الگو به کار خود ادامه دهید.

استفاده از رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به ویژه شبکه های عکس محور، محلی مناسب برای فروش کالا به شمار می روند. امروزه از شبکه های اجتماعی مثل واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و... استفاده های زیادی می شود. با ارائه تصاویر و فیلم های تبلیغاتی جذاب از محصولاتی که ارائه می کنید، می توانید مشتریان جدیدی پیدا کنید. اصول فعالیت در این شبکه ها نیازمند آموزش و آزمون و خطا است. اینکه در چه ساعت هایی از روز فعالیت خود را شروع کنید، چه نوع تصاویری برای جذب مشتریان استفاده کنید، چه متن ها و چه پیشنهاد هایی برای این کار مناسب تر است و در نهایت اینکه چه نوع کالایی در این فضا قابلیت فروش بیشتری دارد را باید بررسی کنید.

  • مزایا و معایب:دسترسی به آن آسان است و مشتری ها دسترسی آسان تری دارند.
    در شبکه نیازی به بازاریابی موتور های جستجو ندارید و فقط باید با استفاده از روش های شبکه ها کاربران را جذب کنید.
    اعتماد مشتری ها در این مورد کمی سخت است.
    امکان پرداخت آنلاین و ثبت سفارش وجود ندارد.

روش های فروش کالا

روش های فروش خدمات در اینترنت

بسته به اینکه آیا خدمات شما به صورت آنلاین قابل فروش هستند یا نه، روش های مختلفی در اختیار شماست. برای مثال، خدمات لوله کشی ساختمان خدماتی حضوری است و نمی تواند به صورت آنلاین انجام شود ولی خدمات ترجمه و تایپ می تواند به صورت آنلاین و غیر حضوری به انجام برسد.

1) خدمات حضوری

اگر خدمات شما از نوع حضوری باشند، پس از طراحی سایت، با استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی که در بخش قبل شرح داده شد، می توانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و به صورت تلفنی یا با شبکه های اجتماعی بقیه مراحل انجام کار و دریافت وجه را انجام دهید. همچنین می توانید در سایت تان، بخشی برای دریافت سفارش خدمات قرار دهید تا کاربران در هر ساعت از شبانه روز درخواست های خودشان را ثبت کنند و شما در اولین فرصت با آنان تماس بگیرید.

2) خدمات غیرحضوری

برای ارائه خدمات غیر حضوری مثل ترجمه، طراحی سایت شما می تواند به صورت تخصصی انجام شود و از مرحله ی اول دریافت سفارش تا دریافت وجه و تحویل سفارش همه به صورت آنلاین و یکپارچه به انجام برسد.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید