تبلیغات در بستر وب و فضای مجازی

  • پنجشنبه 28/بهمن/1400
تبلیغات در بستر وب و فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی این روز ها به یکی از مهم ترین بخش های تبلیغات تبدیل شده است. اینترنت به عنوان یکی از رسانه های اجتماعی قدرتمند این روز ها به یکی از پر ترافیک ترین عرصه های تبلیغاتی تبدیل شده است.

تبلیغات در اینترنت یکی از مؤثر ترین روش ها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوع سازی جریان درآمد آن ها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان می شود. تبلیغاتی که می تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه های اجتماعی، دستگاه های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود.

بسیاری از روش های تبلیغاتی وجود دارند که توسط ابزار های بروز دنیا کمک می کنند تا تبلیغ کنندگان نتایج بهتری در پیشرفت کسب و کار خود داشته باشند و از این طریق محصولات و کالا های خود را معرفی و برند سازی کنند. از جمله مدل های مختلف تبلیغات، روش هایی مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات موبایلی، شبکه های مجازی و ایمیل و... وجود دارد.

1) تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی این روز ها به دلایل خیلی زیادی، سهم زیادی در سبک زندگی جدید مردم دارند. امروزه تقریبا همه ی مردم دارای یک گوشی هوشمند و یا تبلت هستند و کم و بیش از شبکه های اجتماعی(تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، توییتر، یوتیوب و...) استفاده می کنند. همین اتفاق دلیلی است تا کسب و کار ها از شبکه های اجتماعی در راستای معرفی محصولات، برگذاری کمپین ها، ارائه پیشنهادات ویژه و.... در جهت وفادار سازی مشتریان استفاده کنند. فروشگاه های در بستر شبکه های اجتماعی نیز توانسته اند برای فروش محصولات بازار ارزشمندی ایجاد کنند. پس اگر کسب و کاری دارید، حتما از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و به آن ها اهمیت بدهید.

2) تبلیغات به صورت بنر

یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات در اینترنت این روش است. در این روش از تبلیغ بنر تبلیغ به صورت اندازه استاندارد در وب سایت تبلیغ کننده قرار می گیرد و در وب سایت نمایش گذاشته می شود. در این وب سایت های محل مشخصی را برای تبلیغ بنر در نظر می گیرند و از نظر هزینه هم متفاوت است.بنر های تبلیغاتی می توانند ایستا، متحرک و یا تعاملی باشند. یک بنر ایستا حاوی تصاویر و نوشته های ثابت است. محتوای درون بنر های متحرک، قابلیت حرکت و تغییر شکل دارد. بنر های تعاملی نسبت به کلیک کاربر واکنش نشان می دهند و امکان تعامل با کاربر را فراهم می کنند. در هر نوع بنر به تناسب هدف و جایگاهی که بنر در آن قرارگرفته است، می توان از جلوه های بصری خلاقانه ای برای جذب مخاطب استفاده کرد. برای مثال می توانید بنر های خود را در سایت انبارآنلاین با بازدید بالا قرار دهید. برای مطالعه جایگاه ها اینجا کلیک کنید.

3) تبلیغات به صورت ایمیل

ایمیل اولین رسانه آنلاین است و قدیمی ترین بستر تبلیغات دیجیتال به شمار می رود. این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و تاثیر فراوانش در بازگشت سرمایه محبوبیت زیادی در بین کسب و کار ها دارد.

در حال حاضر وب سایت ها و نرم افزار های مختلفی وجود دارند که برای طراحی گرافیکی ایمیل تبلیغاتی و ارسال آن به شکل انبوه مورد استفاده قرار می گیرند. برای ارسال هدفمند ایمیل تبلیغاتی لازم است لیستی از آدرس ایمیل های بازار هدف در دسترس باشد. چرا که ایمیل های ناخواسته و غیرمرتبط، در بیشتر مواقع اسپم محسوب می شوند. کاربرد ایمیل به تبلیغات محدود نیست. این رسانه برای ارسال خبرنامه، نظرسنجی و… نیز قابل استفاده است و می تواند از ابزار های مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی محتوا، تحقیقات بازاریابی و… به حساب بیاید.

تبلیغات در بستر وب

4) بهینه سازی موتور های جست و جو (SEO)​

بهینه سازی موتور های جست و جو (Search Engine Optimization)، مجموعه ای از روش هاست که به شما کمک می کند با تعریف کلید واژه های مشخص بتوانند محصولات و خدمات خود را در اینترنت پیدا کنند. سئو از لحاظ رده بندی سایت ها در صفحات موتور های جست و جو بسیار مهم است.این نوع از تبلیغ که جستجوی پرداخت شده نیز نامیده می شود، زیر مجموعه تبلیغات متنی به شمار می آید. تبلیغ در موتور های جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و… بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده می شود. به طوری که وقتی کاربر عبارت خاصی را جستجو می کند، لینک های تبلیغاتی در بالا، پایین و یا کنار لیست نتایج جستجو ظاهر می شود.

5) تبلیغات به صورت متن

این نوع از تبلیغ متشکل از کلماتی است که به شکل هایپرلینک، به وب سایت شرکت تبلیغ کننده متصل شده اند و با کلیک روی آن ها، کاربر به وب سایت مورد نظر هدایت می شود. از مزایای این نوع تبلیغ می توان به ساخت سریع، آسان و کم هزینه آن اشاره کرد. نسخه های مختلف یک تبلیغ متنی این قابلیت را دارد که بار ها در معرض بازدید و بازخورد گذاشته شود و بهبود پیدا کند. همچنین تبلیغات متنی بسیار انعطاف پذیر هستند و نمایش آن ها در بستر های مختلف بدون نیاز به تغییر ممکن است. در عین حال تبلیغات متنی به نسبت تبلیغات تصویری از جذابیت و تأثیر گذاری کمتری برخوردار هستند. تبلیغات متنی گاهی با متن غیر تبلیغاتی ترکیب می شوند.

بیشتر بدانید: چگونه در انبار آنلاین تبلیغ موثر داشته باشیم؟

6) ایجاد محتوا

ایجاد محتوا به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای جذب مخاطب از محتوا استفاده می شود. این محتوا می تواند متن، عکس و... باشد. رویکرد این روش با روش های ذکر شده کمی متفاوت است. بازاریابی محتوا به چند دسته تقسیم می شود :

  • وبلاگ: وبلاگ یک روش مهم در بازاریابی محتوا است. داشتن وبلاگ به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات کارآمد و موثری به مخاطب بدهید. علاوه بر این، به دلیل تاثیری که وبلاگ ها در بالا بردن مدت زمان ماندن مخاطبین در سایت ها دارند، به یک عامل بسیار موثر در سئو تبدیل شده است.
  • مقالات مرتبط: از محتوای مرتبط غافل نشوید. همیشه کسانی که به دنبال محتوای خاصی می گردند، از مطالب مرتبط با آن استقبال می کنند. این رویکرد نیز، در بالا بردن سئو تاثیر فراوانی دارد.

7) تبلیغات از طریق موبایل

استفاده از بازی ها و اپلیکیشن های مختلف در بستر تلفن های همراه، فضایی در جهت تبلیغات اینترنتی به کسب و کار های مختلف اختصاص داده است. شما می توانید از این فضا در جهت تبلیغات خود استفاده کنید. تبلیغ در بازی های ویدیویی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد و پیام تبلیغاتی را به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به کاربران برساند.

تبلیغات آنلاین

8) تبلیغ پیامکی

یکی از کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی ارسال پیامک به صورت گسترده و گروهی است. شما با استفاده از این روش می توانید نام سایت و برند خود را به دست همگان برسانید تا نام سایت شما آشنا شود.

مزایای تبلیغات آنلاین:

1) مقرون به صرفه است

برای تبلیغات آنلاین مبلغ کمتری را نسبت به تبلیغات دیگر باید بپردازیم. این قیمت پایین به این علت بوجود آمده استکه تنوع تبلیغات بسیار بالا است و در دسترس همگان قرار دارد.

2) قابل اندازه گیری است

قابل اندازه گیری بودن، مهم ترین مزیت تبلیغات آنلاین است. تبلیغات در بستر دیجیتال با داده های زیادی همراه است. این بدان معنی است که شما فرصتی برای بررسی و تحلیل این داده ها در اختیار دارید و می توانید با در نظر گرفتن نتیجه یک تبلیغ و پیاده سازی تحلیل های آن روی تبلیغ بعدی، کارایی و کیفیت تبلیغات خود را افزایش دهید.

3) هدفمند است

تبلیغات در بازاریابی سنتی، مخاطب هدف دقیقی نداشت. اما در تبلیغات آنلاین می توانیم افرادی که در یک شهر خاص زندگی می کنند، به یک رشته خاص علاقه مند هستند و مواردی از این دست را مشخص کرده و فیلتر های انتخاب نمایش تبلیغات خود را بیشتر کنیم تا تبلیغ به دست مخاطبی که می دانیم به محصول یا خدمت ما نیاز دارد برسد.

4) قابل ویرایش است

در اکثر روش های تبلیغات اینترنتی می توان محتوای آن را در لحظه، ویرایش کرد. مثلا اگر اشتباهی در بنر های تبلیغاتی شما وجود داشته باشد یا تشخیص بدهید که بهتر است عکس یا متن را به کل تغییر دهید می توانید این تغییر را در حین اجرای کمپین تبلیغاتی، پیاده سازی کنید.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید