loader

معرفی و آموزش استفاده از نرم افزار anydesk

شنبه,15/خرداد/1400 - 16:51:07 - 25
AnyDesk یک اپلیکیشن ریموت دسکتاپ برای سیستم های ویندوز، مک، لینوکس و موبایل است و برای کار با آن نیاز به ایجاد حساب کاربری ندارید.

جهت کارهای آموزشی، رفع خطاهای نرم افزار و آموزش کاربری نرم افزار از طریق راه دور و پشتیبانی از این نرم افزار استفاده می شود.

این اپلیکیشن ادعا می کند که یک اتصال امن ایجاد می کند و یک کدک اختصاصی ابداع کرده است که انتقال بی وقفه اطلاعات را تضمین می کند. انی دسک به عنوان یک جایگزین برای نرم افزارهای TeamViewer،Chrome Remote Desktop و Microsoft Remote Desktop امکان ایجاد نشست های دوطرفه را روی سیستم های عامل مختلف فراهم می سازد و با استفاده از آن می توانید صرف نظر از سیستم های عامل مبدأ و مقصد یک اتصال بین آن ها برقرار کنید.

AnyDesk میان دو رایانه یا یک گجت هوشمند و رایانه ایجاد ارتباط می کند تا بتوانید بر بستر اینترنت وارد رایانه افراد دیگر شده و کاری را به انجام برسانید. این ارتباط به لطف الگوریتم رمزنگاری RSA-2048bit امنیت بسیار بالایی دارد تا احتمال هک و سوء استفاده اشخاص ثالث از این ارتباط تقریبا به صفر برسد.

AnyDesk را روی چه سیستم هایی می توان استفاده کرد

در پاسخ به این سوال که AnyDesk چیست باید اشاره کنیم که انی دسک یک نرم افزار چندپلتفرمی است، یعنی یک نشست واحد می تواند شامل کاربرانی از سیستم های عامل مختلف باشد. انی دسک با دسترسی ریموت در هر دو جهت روی رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس (اوبونتو)، فری بی اس دی و کروم او اس به علاوه گوشی های اندروید و رزبری پای و مینی پی سی سازگار است. روی گوشی های آیفون این اپلیکیشن تنها می تواند برای کنترل دستگاه های دیگر استفاده شود و امکان قبول اتصال را ندارد.

AnyDesk تصویر رایانه مقصد را با سرعت عالی ۶۰ فریم بر ثانیه به سمت دستگاه شما می فرستد. این موضوع سبب شده که تجربه ای بسیار روان و با حداقل تأخیر از کنترل رایانه مقصد داشته باشید.

یکی از خصوصیات خوب AnyDesk، نمایشگر Cursor ماوس دستگاه کنترل کننده در کنار رایانه اصلی است. این خصوصیت زمانی که قصد انجام پروژه های تیمی را داشته باشید بسیار عالی و کاربردی ظاهر می شود. در این حالت Cursor دوم را با نام شخص کنترل کننده و رنگی متفاوت روی صفحه می بینید.

دسترسی وامنیت در anydesk

متأسفانه نسخه موبایل AnyDesk امکان انتقال فایل را به شما نمی دهد، ولی در ارتباط میان دو رایانه مشکلی بابت این قضیه ندارید و با یک درگ و دراپ ساده می توانید این کار را انجام بدهید.

AnyDesk برای صدور دسترسی ها تنظیمات متعددی در اختیار رایانه میزبان قرار داده تا بتوان جلوی سوء استفاده های احتمالی را گرفت. در این تنظیمات می توانید دسترسی شخص وارد شده به کیبورد و ماوس، کلیپ بورد، انتقال فایل و موارد دیگر را محدود کنید یا بالعکس، دسترسی همیشگی به او بدهید که بدون نیاز به تأیید شما هم بتواند وارد رایانه تان شود.

آیا anydesk هزینه دارد؟

انی دسک برای استفاده شخصی رایگان است و قابلیت های اصلی شامل ضبط، کارکرد رسم و اتصال به دستگاه های نزدیک را فراهم می سازد. این نرم افزار سه نسخه مختلف دارد. در حالت Lite امکان داشتن یک کاربر منفرد و دستگاه کنترلر با پرداخت مبلغ 10.99 دلار ماهانه وجود دارد. در اشتراک professional می توان با پرداخت هزینه ماهانه 20.99 دلار به دستگاه های نامحدود و قابلیت های بیشتری مانند کتابچه آدرس و سفارشی سازی نصاب دسترسی یافت. در پیشرفته ترین نسخه از انی دسک کاربر می تواند تعداد نامحدودی نشست همزمان را با پرداخت مبلغ 52.99 دلار در ماه به دست آورد.

ابزار های AnyDesk

در ادامه فهرستی از ابزارهایی که انی دسک ارائه می کند و توضیح کارکرد آن ها را مشاهده می کنید.

Chat:یک روش ساده برای ارتباط با سمت ریموت است. کافی است از و بخواهید که از قابلیت چت استفاده کند.

Whiteboard: با استفاده از این قابلیت می توانید فلش یا شکلی را در چند رنگ مختلف روی صفحه طرف مقابل بکشید تا او را راهنمایی کنید.

Switch sides: سمت ریموت با استفاده از این قابلیت می تواند به رایانه شما دسترسی پیدا کند. بنابراین نیازی برای قطع نشست و درخواست اتصال مجدد از سمت ریموت نیست، کافی است این دکمه را بزنید تا جهت اتصال به سرعت عوض شود.

Block User Input: با انتخاب این گزینه سمت ریموت از کنترل کردن رایانه خود بازداشته می شود. به این ترتیب از ایجاد تداخل در کارها جلوگیری کرده و می توانید از او بخواهید که به راحتی روی صندلی خود لم بدهد تا شما کمک کنید. اگر شما در سمت ریموت قرار دارید، نباید نگران باشید. در صورتی که می خواهید کنترل رایانه خود را دوباره به دست بگیرید، کافی است کلیدهای ctrl+alt+del را بزنید تا دوباره کنترل رایانه تان را به دست بگیرید. برای پایان اتصال، کافی است روی disconnect در سمت ریموت بزنید، زبانه مربوطه را ببندید و یا AnyDesk را به کلی ببندید.

نحوه نصب نرم افزار

در ابتدا پیش از شروع کار با نرم افزار AnyDesk متناسب با سیستم عامل سیستم خود نرم افزار مربوطه را دانلود و بر روی دستگاه هایی که نیاز دارید، نصب کنید. نرم افزار AnyDesk تقریبا با تمام سیستم عامل هایی که هم اکنون وجود دارند سازگاری دارد. مجموعه این سیستم عامل ها شامل مواردی همچون ویندوز، مک او اس ایکس، اندروید، iOS، اوبونتو، لینوکس و غیره می شوند.

لازم به ذکر است اگر شما بخواهید از سیستم خود به سیستم دیگری وصل شوید، باید بر روی هر دو سیستم،AnyDesk نصب شود.

پس از دانلود نرم افزار،جهت نصب بر روی فایل با پسوند exe کلیک کنید.

پس از باز شدن صفحه زیر، مانند تصویر بر روی دکمه ی «Install Anydesk» کلیک کنید تا نرم افزار AnyDesk بر روی سیستم شما نصب شود.
نحوه نصب نرم افزار

پس از کلیک بر روی Install Anydesk، پنجره ای جدید برای شما باز می شود که باید محل نصب نرم افزار و تنظیمات دیگر مانند اضافه کردن آیکون برنامه و نحوه بروزرسانی نرم افزار را مشخص کنید که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید. پس از مشخص کردن محل نصب برنامه و تنظیمات شخصی خود، بر روی Accept & Install کلیک کنید.

نحوه نصب نرم افزار

در صفحه ی جدید، روی کلیدGet Started کلیک کنید تا بتوانید از نرم افزار استفاده کنید.

نحوه نصب نرم افزار

پس از کلیک بر روی Get Startedوارد صفحه اصلی نرم افزار AnyDesk می شوید.

نکته: توجه کنید که تمامی این مراحل باید در سیستمی که می خواهید به آن متصل شوید نیز باید انجام شود.

معرفی بخش های اصلی نرم افزار AnyDesk

بخش های مهم این صفحه که که در شکل شماره گذاری شده است عبارتند از:

معرفی بخش های اصلی نرم افزار AnyDesk

بخش اول (This Desk) شامل آی دی آدرس سیستم شما است که باید برای طرف مقابل بخوانید یا ارسال کنید تا بتواند به سیستم شما متصل گردد.

بخش دوم (Remote Desk) اگر شما می خواهید به سیستم شخصی که از برنامه AnyDesk استفاده می کند، متصل شوید باید آی دی آدرس او را در این بخش دوم وارد نموده و بر روی گزینه Connect (بخش سوم) کلیک کنید.

بخش چهارم لیست سیستم هایی که اخیراً به آن ها متصل شده اید نمایش داده می شود و برای اتصال های بعدی، نیازی نیست تا آی دی شخص مقابل را مجدداً وارد نمایید.

بخش پنجم زمانی که اتصال شما به اینترنت و نرم افزار برقرار است مطابق تصویر بخش پنجم عبارت "AnyDesk Ready" مشاهده می گردد.

پذیرش اتصال به سیستم

پس از اینکه شناسه اتصال (آی دی سیستم) خود را در اختیار کاربر ریموت گیرنده قرار دادید منتظر بمانید. زمانی که طرف مقابل درخواست اتصال به کامپیوتر شما را ثبت کند پنجره زیر برای شما نشان داده می شود:

معرفی بخش های اصلی نرم افزار AnyDesk

بخش اول،نام، تصویر و آی دی سیستم شخصی که می خواهد به سیستم تان متصل شود برای شما نمایش داده می شود.

بخش دوم،می توانید مشخص کنید که طرف مقابل چه دسترسی هایی داشته باشد، در صورت لزوم می توانید این دسترسی ها را محدود کنید. در ادامه هر کدام از این دسترسی ها معرفی می گردد:

  • Allow to take control: اگر این گزینه تیک داشته باشد، طرف مقابل می توانید سیستم شما را کنترل کند و در حقیقت به تمام بخش های سیستم شما دسترسی داشته باشد. زمانی که شما تیک این گزینه را بردارید طرف مقابل نمی تواند هیچ کنترلی را بر روی سیستم شما داشته باشد و فقط می تواند تصویر را مشاهده کند. اما هر کلیکی که بر روی هر نقطه ای از سیستم شما انجام داده شود، به شما نمایش داده می شود.
  • Allow to use clipboard: اگر این گزینه تیک داشته باشد، امکان را به شما داده می شود که بتوانید بین دو سیستم عمل Copy & Past را برای انتقال فایل و یا انتقال متن انجام دهید. طبیعتا با برداشته شدن تیک این گزینه امکان انتقال فایل یا متن بین دو سیستم غیر فعال می شود.
  • Allow to use file manager: اگر این گزینه غیر فعال باشد طرف مقابل نمی تواند فایلی را از کامپیوتر خودش به کامپیوتر شما یا از کامپیوتر شما به کامپیوتر خودش منتقل کند. در صورت فعال بودن این گزینه خیلی نگران نباشید زیرا کاربر ریموت گیرنده هر چیزی را که بخواهد منتقل کند باید جلوی چشمان شما کپی کند پس نمی تواند یواشکی چیزی را بردارد.
  • Allow to hear sound: اگر این گزینه تیک داشته باشد، صداهای سیستم شما مانند صدای موزیک و … برای طرف مقابل فرستاده می شود. اگر نمی خواهید صدای سیستم شما برای طرف مقابل ارسال شود باید تیک این گزینه را بردارید.
  • Allow to lock desktop on session end: اگر این گزینه فعال باشد ریموت گیرنده می تواند پس از پایان کارهایش کامپیوتر شما را قفل کند. برای مواقعی مفید است که شما بعد از ریموت دادن از کنار کامپیوتر خود می روید و از طرف مقابل می خواهید بعد از اتمام کارش کامپیوترتان را قفل کند تا اطرافیان نتوانند وارد سیستم شما بشوند.
  • Allow to record session: این اجازه را به کاربر می دهد که از کامپیوتر شما و کارهایی که انجام می دهد فیلم گرفته و ذخیره کند.

بخش سوم، با کلیک بر روی "Accept"، شما با طرف درخواست طرف مقابل برای ورود به سیستم خود موافقت می کنید. پس از موافقت شما با این درخواست کاربر به سیستم شما دسترسی خواهد داشت.

بخش چهارم، با کلیک برروی "Dismiss" به معنای مخالفت شما با ورود طرف مقابل به سیستم شماست. چنانچه شما نمی خواهید که کاربر مقابل به سیستم شما وارد شود، کافی است روی این گزینه کلیک کنید.

در نهایت پس از کلیک بر روی بخش سوم "دکمه ی Accept " صفحه ی سیستم دوم، بر روی مانیتور شما در محیط برنامه ی AnyDesk ظاهر می شود. حال اتصال برقرار است و می توانید هر تنظیمات و تغییراتی را که می خواستید، از هر نقطه ای از جهان بر روی سیستم طرف مقابل اجرا کنید.

نحوه کنترل سیستم مقابل در نرم افزار AnyDesk

پس از اتصال دو کامپیوتر، هر کاری که در کامپیوتر مقصد انجام شود توسط شما قابل مشاهده است. همان طور که در تصویر زیر پیدا است، در قسمت بالای پنجره می توانید آدرس کامپیوتر مقصد را مشاهده کنید. در کنار آدرس نیز نوار ابزاری با گزینه های کنترلی را مشاهده می کنید که در ادامه هر یک توضیح داده شده است.

نحوه کنترل سیستم مقابل در نرم افزار AnyDesk

بخش اول، پنجره های مختلف به صورت Tab نمایش داده می شود. شما با کلیک بر روی + می توانید هم زمان به چند سیستم دیگر نیز متصل شوید.

بخش دوم (Chat)، پنجره ی کوچک باز می شود و گفتگوهای شما و طرف مقابل نمایش داده می شود. چنانچه شخص مقایل برای شما پیامی ارسال کند، این بخش به صورت چشمک زن با رنگ های آبی تیره و خاکستری نمایش داده می شود.

بخش سوم (keyboard settings)، پنجره ای کوچک باز می شود و تنظیمات کیبورد برای شما نمایش داده می شود.

بخش چهارم (Actions)، به چند گزینه دسترسی خواهید داشت که هرکدام را توضیح خواهیم داد:

  • Switch side: این امکان را می دهد که نحوه اتصال بین سیستم شما و سیستم طرف مقابل را جابجا کند، یعنی اگر کسی به سیستم شما متصل شده باشد با انتخاب این گزینه شما می توانید به سیستم مقابل متصل شوید.
  • Ctrl+Alt+Del: اگر سعی کنید با کیبورد خود در سیستم کاربر Ctrl+Alt+Delete بزنید به جای سیستم کاربر در سیستم خودتان Ctrl+Alt+Del زده می شود. اگر می خواهید در سیستم کاربر این عملیات انجام شود از این منو استفاده کنید.
  • Take Screenshot: این امکان را می دهد که از صفحه سیستم طرف مقابل عکس بگیرید و در سیستم خود ذخیره کنید. عکس ها در دسکتاپ سیستم شما ذخیره می شود.
  • Restart remote computer: با این گزینه می توانید سیستم مقابل را، راه اندازی مجدد (ری استارت) کنید.

بخش پنجم (Display settings)، چند گزینه برای شما نمایش داده می شود که مهمترین گزینه ها را توضیح می دهیم :

  • Fullscreen mode: تصویر سیستم مقابل به صورت تمام صفحه در سیستم شما نمایش داده می شود. در این حالت برای دسترسی به منو و گزینه ها می بایست موس خود را به سمت مرکز و بالای صفحه ببرید تا گزینه های خروج از حالت تمام صفحه یا منوی دسترسی سریع برای شما نمایش داده شود.
  • Original: تصویر سیستم مقابل به همان صورت و در همان اندازه اصلی خودش در سیستم شما نمایش داده می شود. به عنوان مثال اگر رزولیشن سیستم شما با سیستم طرف مقابل متفاوت باشد، تصویر به درستی برای شما نمایش داده نمی شود.
  • Stretch: تصویر سیستم مقابل بر اساس رزولیشن سیستم شما به صورت کامل نمایش داده می شود تا مشکلی در کنترل سیستم به وجود نیاید.
  • Auto-Adapt resolution: با انتخاب این گزینه، رزولیشن سیستم طرف مقابل با رزولیشن سیستم شما برابر می شود. مطمئنا پس از انتخاب این گزینه، تغییری بین حالت های Original و Stretch وجود نخواهد داشت.
  • Best audio/video quality: صدا و تصویر بهترین کیفیت ممکن را دارند. انتخاب این گزینه فقط وقتی پیشنهاد می شود که هر دو سیستم اینترنت پر سرعتی دارند.
  • Balanced: حد میانگینی بین سرعت و کیفیت قائل می شود به طوری که هم کیفیت تصویر خوب باشد هم سرعت بد نباشد.
  • Optimize reaction time: کیفیت را تا حد ممکن ضعیف می کند تا سرعت کار بهترین حالت باشد. اگر اینترنت ضعیفی دارید بهتر است از این گزینه استفاده کنید.
  • Show remote cursor: با تیک زدن این گزینه، نشانگر موس طرف مقابل هنگام حرکت به شما نمایش داده می شود.

بخش ششم (Permissions)، گزینه هایی برای کنترل سیستم مقابل برای شما نمایش داده می شود، که هر کدام را توضیح خواهیم داد :

  • Transmit sound: اگر این گزینه تیک داشته باشد، صداهای سیستم طرف مقایل مانند صدای موزیک و … برای شما پخش می شود. اگر نمی خواهید این اتفاق بیفتد باید تیک این گزینه را بردارید.
  • Control mouse and keyboard: اگر تیک این گزینه برداشته شود، شما دیگر نمی توانید به سیستم طرف مقابل دسترسی داشته باشید و موس و کیبورد شما در سیستم طرف مقابل عمل نخواهد کرد. یعنی فقط می توانید ببینید که طرف مقابل چه کاری انجام میدهد.
  • Synchronize clipboard: اگر تیک این گزینه برداشته شود، امکان انتقال فایل و متن بین دو سیستم غیرفعال می شود.
  • Block user’s input: اگر این گزینه تیک داشته باشد، دسترسی طرف مقابل به موس و کیبورد قطع می شود و فقط شما می توانید روی سیستم طرف مقابل کنترل داشته باشید. البته این در صورتی است که طرف مقابل در زمان اتصال با انتخاب گزینه Allow to block keyboard and mouse این دسترسی را به شما داده باشد.
  • Lock remote account on session end: این گزینه را فعال کنید تا هر وقت از سیستم کاربر خارج شوید به طور خودکار کامپیوترش قفل شده و صفحه Login ویندوز باز شود.
بیشتر بدانید: معرفی امکانات google chrome و معایب آن

بخش ​هفتم (انتقال فایل) می توانید فایل های دلخواهتان را بین کامپیوتر خود و کامپیوتر مقابل جابجا کنید. همان طور که در شکل مشخص شده با کلیک روی این گزینه صفحه ای به شما نشان داده می شود که در سمت چپ فهرستی از فایل های موجود روی رایانه ی شما و در سمت راست فهرستی از فایل های موجود روی رایانه ی مقصد دیده می شوند. برای اشتراک گذاری، فایل موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه ی Upload کلیک کنید.
فرایند دریافت فایل، بسته به حجم فایل ها مدتی به طول می انجامد. با دیدن کلمه ی Finished می توانید از تکمیل شدن فرایند دریافت فایل آگاه شوید و فایل مربوطه در سمت راست (رایانه ی مقصد) نمایش داده می شود.

تعریف رمز عبور (Password) بر روی نرم افزار AnyDesk

نرم افزار AnyDesk یک قابلیت خوب دیگری که دارد این است که شما می توانید بر روی آن یک رمز عبور​Password تعریف کنید. برای این کار مانند تصویر زیر بر روی «Set Password for Unattended access» کلیک کنید.

تعریف رمزعبور(Password) بر روی نرم افزار AnyDesk

پس از کلیک بر روی آن، صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما نمایان می شود که می توانید برخی تنظیمات شخصی خود را در آن وارد کنید. در قسمت «Unattended access»، گزینه ی «Enable Unattended access» را فعال کنید.

تعریف رمزعبور(Password) بر روی نرم افزار AnyDesk

یک رمز عبور قوی شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و کاراکترهای هندسی را انتخاب کنید و در کادر پایین رمز عبور را مجددا تایپ کرده و سپس بر روی گزینه ی «Apply» کلیک کنید. حال نرم افزار AnyDesk نصب شده روی سیستم شما یک رمز عبور دارد و هر فردی بخواهد به آن متصل شود، باید رمز عبور آن را وارد نماید.

تعریف رمزعبور(Password) بر روی نرم افزار AnyDesk

خوبی این روش این است که اگر کسی بخواهد به سیستم شما متصل شود، دیگر به تایید شما نیاز ندارد و همچنین برعکس آن نیز ممکن است. اگر سیستمی که می خواهید به آن متصل شوید، یک رمز عبور را تعریف کند، دیگر نیازی به تایید فرد مقابل ندارید و می توانید با وارد کردن رمز عبور آن، به سیستم دوم متصل شوید. البته در قسمت تنظیمات رمز عبور می توانید نحوه ی اتصال و سطح دسترسی فرد متصل شده را تعریف کنید.

دانلودنرم افزار AnyDesk برای اندروید

در نرم افزار انبار آنلاین می توانید علاوه بر تماس تلفنی و تیکتینگ با کمک انی دسک anydesk پشتیبانی داشته باشید.


به منظور استفاده کاربردی از این مقاله می توانید با سیستم انبارداری انبار آنلاین آشنا شوید.

پشتیبانی انبار آنلاین

اطلاعات بلاگ

آخرین بروزرسانی: چهارشنبه 23/تیر/1400
تعداد مطالب: 385
تعداد بازدید: 504,423
تاریخ شروع: پنج شنبه 16/آذر/1396
تعداد بازدید بر اساس هر IP است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...