محدودیت های نرم افزار اکسل برای انبارداری

  • شنبه 28/مهر/1397
محدودیت های نرم افزار اکسل برای انبارداری

شما در استفاده از اکسل به سرعت مزایا را پشت سر می گذارید اما در زمانی که کسب و کار شما رشد می کند، ادامه استفاده از اکسل برای مدیریت کسب و کار شما هزینه بیشتری خواهد داشت. هزینه یعنی زمان و پولی که می توانید برای رفع آن از راهکار های مدیریتی استفاده کنید.

محدودیت های اکسل در انبارداری

ردیابی مقادیر زیاد فرم ها و کالا ها احتمالا خطاهای ورودی را افزایش می دهد. بخصوص اگر موجودی شما بطور مرتب از محلی به محل دیگر حرکت کند.
داشتن دفترچه راهنما اکسل برای محدودیت دسترسی کاربران، اگر چندین نفر به موجودی دسترسی داشته باشند تنها یک نفر می تواند روند ثبت و درج را ویرایش کند که احتمال خطا نیز افزایش می یابد.
اکسل اطلاعات موجود در زمان واقعی را ندارد، در هر زمان فایل اکسل می تواند خارج از هماهنگی با تعداد واقعی موجودی باشد. اگر اعداد موجودی را به روز نکرده اید آنچه در اکسل مشاهده می کنید ممکن است موجودی منفی باشد.

نرم افزار اکسل

در آخر، اکسل همچنین سرعت شما را در تجزیه و تحلیل داده های تاریخی محدود می کند. بطور موثر مدیریت موجودی شما نیاز به دانستن مقدار خاصی ست که شما در طول فصل های مختلف نیاز دارید. توانایی پیش بینی نیاز های موجودی برای رسیدگی به خواسته های مشتریان بسیار مهم است.
چگونه اطلاعات موجودی خود را ردیابی می کنید؟ هنگامی که شما به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کردید اکسل نیازهای شما را برآورده می کند. اگر شما مانند شرکت های کوچک هستید یک کارمند و یک موجودی کوچک و نسبتا آسان برای مدیریت دارید. در هنگام رشد کسب و کار محدودیت هایی که در بالا توضیح داده شد موانع واقعی خواهد بود. برای غلبه بر آن به یک سیستم کار آمد نیاز دارید. شمار موجودی نادرست اثرات منفی و گسترده ای دارد که بر تجربه مشتریان و حداقل موجودی تاثیر می گذارد.

از یک راه حل مدیریت انبار استفاده کنید

اگر چه دلایل بالا باعث تامل شما می شود و بپرسید آیا از اکسل استفاده کنم؟ شما هنوز هم ممکن است تردید کنید چرا؟ بعبارت ساده، تغییر دشوار است. تا زمانی که شما تجزیه و تحلیل کنید که چقدر پول از دست می دهید (چه به علت از دست دادن فروش یا از بین رفتن موجودی واقعی) و این زیان را با هزینه سرمایه گذاری در راه حل مدیریت موجود مقایسه کنید، احتمالا راهی برای ادامه کار دارید که همیشه آن را انجام داده اید. لطفا بخاطر داشته باشید که " اشتباهات در دریافت فرآیند ها و یا اشتباهات حسابداری"، 15.3 درصد از موجودی از دست رفته را شامل می شود. با گذشت زمان این ضرر توانایی شرکت شما را برای رقابت کم خواهد کرد.

جهت تغییر در فرایندهای انبارداری خود و دریافت دموی رایگان 30 روزه نرم افزار مدیریت انبار ویدئو زیر را مشاهده کنید و روند کسب و کار خودتان را به روز نمایید.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید