بهترین نرم افزار پیمانکاری چه ویژگی هایی دارد؟

  • چهارشنبه 28/دی/1401
بهترین نرم افزار پیمانکاری چه ویژگی هایی دارد؟

قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که طبق آن کارفرما، انجام عملی با شرایط مشخص و در مقابل وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی که پیمانکار نامیده می شود واگذار می نماید؛ موضوع قرارداد پیمانکاری نیز متعدد است، امکان دارد ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد.

نرم افزار پیمانکاری، درخواست کالا

در این پروژه ها برای پیگیری، خرید کالا و برآورد هزینه ها نیاز به مدیریت و بررسی دائمی پروژه ها نکته مهمی تلقی می شود. نرم افزار ها به کمک مامور خرید، پشتیبان انبار و مدیران پروژه می آیند. درخواست کالا و پروسه های تایید و نظرات کارشناسی از طرف بخش های مختلف کاری سخت است. با کمک نرم افزار درخواست می توان آن را سیستمی کرد. همچنین در نسخه آنلاین آن، بصورت آنلاین این مراحل انجام می شود.

در واقع برای تایید یک پروسه نیازی به تماس های مکرر، پیگیری روزانه و یا قرارهای حضوری نخواهید داشت چرا که با عضویت در نرم افزار درخواست هر یک از اعضای تیم می توانند در هر زمانی درخواست های خود را مدیریت کنند. اعضای تیم و گروه تایید و بخش های مختلف در هر شرکت می تواند متفاوت باشد.

مثلا اگر پروژه پیمانکاری مربوط به یک تیم ساختمانی باشد: درخواست کننده، مدیر پروژه، مدیر فنی، مدیر عامل، مدیر مالی و انباردار اجزای آن هستند. تایید هر درخواست نیازمند بررسی هر بخش و نظر کارشناسی آن است. یعنی ممکن است عکس یا متن، تعداد و توضیحاتی برای آن داشته باشند که می تواند به درخواست اضافه کند. همچنین می توانند درخواست را رد و ارجاع داده و توضیحات رد را برای بخش قبلی ارسال کند.

نرم افزار درخواست کالا

درخواست کننده

شخص درخواست دهنده نیاز خود را به مدیر پروژه ارسال می کند. در ادامه از هر بخش یا دپارتمان که آن را دریافت و تایید می کند، پیامکی می گیرد. در این حالت مسیر درخواست خود را رصد می کند. برای مثال یک درخواست در پروژه های ساختمانی می تواند نیاز به خرید کاشی باشد. درخواست کننده که احتمالا مدیر کارگاه یا مهندس اجرایی است اینگونه درخواست خود را ثبت می کند:

24 بسته کاشی 50 سانتی، توضیحات: مدل روژان کالیبره مات. محصول شرکت ترنج و عکس کاشی مورد نظر را ضمیمه این درخواست می کند.

مدیر پروژه

مدیر پروژه درخواست های خود را مشاهده و بررسی می کند. هر مدیر پروژه فقط درخواست های مرتبط با خود را می بینند. درخواست رسیده را مشاهده، فایل های ارسالی را دیده و توضیحات مربوط به آن را می خواند. در صورت نیاز می تواند فایلی اضافه کند، تعداد آن را ویرایش و توضیحات آن را تغییر دهد. این در حالی است که سابقه اولین درخواست نیز می ماند.

پشتیبان فنی یا انباردار

مدیر فنی یا انباردار بعد از بررسی موجودی انبار و تعداد و تصویر و مشخصات فنی کاشی را بررسی کرده در صورت عدم موجودیت برای قرار گرفتن در ادامه مسیر تهیه و خرید کالا آن را تایید می کند. در بخش مالی درخواست نیز می تواند پیش فاکتور خرید کاشی را بارگزاری کند.

مدیر عامل و معاونت فنی

این دو دپارتمان درخواست کاشی، توضیحات و سابقه تغییرات این درخواست را می بینند. در صورت تایید آن را به مرحله پایانی هدایت می کنند.

بخش مالی

بعد از دریافت درخواست و مشاهده پیش فاکتور، واریز را انجام داده و درخواست به پایان می رسد.

پشتیبان فنی یا انباردار

هر درخواست بعد از تهیه به یک فرم ورود به انبار تبدیل می شود تا موجودی انبار آن پروژه، قیمت خرید و کالای آن ثبت شود.
در هر مرحله هر دپارتمان یا بخش، پیامکی مبنی بر دریافت درخواست جدید در تاریخ مشخص داشته اند دریافت می کنند. درخواست کننده نیز از روند پیشرفت درخواست خود از طریق دریافت پیامک با خبر خواهد شد.

نرم افزار انبارداری پیمانکاری، انبارداری آنلاین

در نرم افزار انبارآنلاین می توانید گردش کالا و موجودی لحظه ای کالای خود را رصد کنید. علاوه بر نرم افزار درخواست و سفارش خرید، انبارداری آن را نیز داشته باشید. هر پروژه را مثل یک انبار دیده و کالاهای مصرفی، کالاهای امانی، مواد اولیه و ... را در آن ثبت کنید. در صورت قیمت گذاری و پر کردن بخش ریالی می توانید هزینه و برآورد کلی برای هر پروژه را بدست آورید.

ورود کالا، خروج کالا و تحویل آن به هر شخص در تیم از طریق نرم افزار آنلاین صورت می گیرد. انباردار و مدیر پروژه می توانند به موجودی ها و گزارشات دسترسی داشته باشند. سطح دسترسی و امکان مشاهده هر بخش انبار بصورت انتخابی بوده و می توان به هر کاربر بخش های مورد نیاز خودش را تخصیص داد.

انبارداری پیمانکاری

در انبار آنلاین محدودیتی در ایجاد کاربر ندارید. با تخصیص بخش های لازم به هر کدام دیگر نگران افشای اطلاعات هر بخش نیستید. هر انبار و پروژه را به کاربر مرتبط آن دسترسی می دهید. در این حال که هر کاربر می تواند بصورت آنلاین به نرم افزار متصل شود، می تواند امور مربوط به خود را به راحتی انجام دهد.

یک پیمانکار باتجربه در مورد جزئیات اجرای پروژه برنامه ریزی کرده و بر مراحل اجرای آن نظارت دارد. او متعهد می شود که از مصالح و مواد اولیه خوب در پروژه استفاده کند و با سرعت مناسبی کار را پیش ببرد.
پروژه پیمانکاری می تواند در هر شغل و سازمان دولتی باشد. برای مثال:

  • پیمانکاری ساخت و ساز،
  • ساختمان،
  • راه و ترابری،
  • صنعت و معدن،
  • تأسیسات و تجهیزات،
  • کشاورزی،
  • مرمت آثار باستانی،
  • کاوش های زمینی،
  • ارتباطات،
  • نفت و گاز،
  • آب،
  • نیرو

و تمام این بخش ها خدمات و سرویس هایی نیاز دارند که تحت عنوان خرید خدمات تخصصی بصورت پروژه محور و برون سپاری انجام می شود. پیمانکاری خرید خدمات تخصصی که در راستای مشارکت بخش خصوصی در توسعه پروژه های زیربنایی در سطح بین المللی می باشد.

بیشتر بدانید: استخدام انباردار با تجربه

دولت ها از این روش برای سرمایه گذاری و ساخت سریع پروژه های زیربنایی استفاده می کنند. در روش خرید خدمات تخصصی ساخت و بهره برداری پروژه به مدت معین توسط شرکت پروژه انجام می شود و بعد از آن به کارفرما منتقل می شود. این انتقال پس از طی مدت معین و تحصیل درآمد لازم تحقق می یابد. این خدمات تخصصی مانند: پیمانکاری تهیه غذا، خدمات برق، خدمات تامین و نگهداری، خدمات ساخت، تولید، نرم افزاری و ... هستند.
در واقع تجربه و نمونه کارهای خلاقانه پیمانکار است که به هر اندازه دارای نظم باشد و دقیق تر اجرا شود در نهایت موجب جلب نظر افراد بیشتری خواهد شد. با کمک نرم افزار انبار آنلاین می توانید به این نظم و دقت دست یابید.

محدودیت زمان در پروژه های پیمانکاری

از آنجا که این سرویس و خدمات بصورت پروژه ای می باشد می توان پلن های یکساله، دو و سه ساله بر اساس مدت انجام پروژه تهیه شده و از آن استفاده کنید. در انبار آنلاین می توانید از تمامی داده ها هر زمانی که بخواهید خروجی اکسل بگیرید و این بک آپ را برای آرشیو کردن در این پروژه استفاده کنید.
همچنین در این محدودیت زمان تحویل، فرصت کافی برای ساخت نرم افزار بطور صفر تا صدی میسر نیست. اما اگر نرم افزار مورد نیازتان نرم افزار انبارداری و درخواست کالا است، اما بخشی از آن نیازمند سفارشی سازی است می توانید در انبار آنلاین به دنبال آن باشید. یعنی در بدنه اصلی نرم افزار 70 درصد نیاز شما از انبارداری و درخواست برطرف می شود، که می توانید با اضافه کردن و تغییرات در آن به نرم افزار دلخواه خود دست یابید.
سفارشی سازی نرم افزار کمک می کند تغییرات مناسب در راستای نیاز شما انجام شود و مدیریت را برای شما آسان تر و گزارش گیری ها را سریع تر کند. برای مشاهده دمو رایگان وارد لینک شده و در صورت نیاز با پشتیبانی جهت مشاوره در تماس باشید.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید