سوالات متداول سامانه مودیان آبان ماه 1402

  • چهارشنبه 03/آبان/1402
  • مدت زمان تقریبی مطالعه
سوالات متداول سامانه مودیان آبان ماه 1402

برخی از سوالات پر تکرار و ابهام آمیز برای مودیان در اپدیت سوالات متدوال سامانه مودیان به شرح زیر است. با عضویت در کانال مالیتور از آخرین اطلاعیه ها و تغییرات با خبر شوید. منبع

آیا امکان استفاده از یک شناسه کالا و یا خدمت در چند ردیف از صورتحساب الکترونیکی وجود دارد؟

در خصوص شناسه کالا یا خدمت عمومی امکان استفاده از یک شناسه کالا و خدمت در چند ردیف از صورتحساب الکترونیکی وجود دارد لیکن در خصوص استفاده از شناسه کالا یا خدمت اختصاصی چنین امکانی وجود ندارد و در هر صورتحساب الکترونیکی در هر ردیف صرفاً از یک شناسه کالا و خدمت اختصاصی می توان استفاده نمود.

آیا می توان به جای ابطال صورتحساب الکترونیکی توسط فروشنده از خریدار درخواست نماییم صورتحساب الکترونیکی را رد نماید؟

خیر چنانچه فروشنده پس از صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان شرایط ابطال صورتحساب را داشته باشد، میبایست نسبت به صدور صورت حساب الکترونیکی ابطالی اقدام نماید. در صورت عدم ابطال صورتحساب الکترونیکی توسط فروشنده و رد آن توسط خریدار، صورتحساب رد شده به عنوان فروش برای فروشنده محاسبه می گردد.

در صورت حساب الکترونیکی با الگوی صادرات از چه شناسه کالا یا خدمت می بایست استفاده کرد؟

جهت صدور صورتحساب الکترونیکی با الگوی صادرات می بایست از همان شناسه کالا یا خدمت موجود در سایت stuffid.ir استفاده نمود. لیکن با عنایت به اینکه در الگوی صورتحساب صادرات، نرخ مالیات بر ارزش افزوده مطابق با نرخ درج شده در سایت مذکور اعتبارسنجی نمی گردد. لذا ضروری است در صورتحساب الکترونیکی با الگوی صادرات نرخ مالیات بر ارزش افزوده صفر ثبت گردد.

فرجه زمانی برای صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان چقدر است؟

فاصله زمانی تاریخ و زمان صدور صورتحساب با ارسال آن به سامانه مودیان حداکثر یک هفته می باشد.

راه حل برخورد با صورتحساب الکترونیکی تکراری در کارپوشه چیست؟

برخی از صورتحساب هایی که برای ثبت به سامانه مودیان ارسال شده به دلایل مختلف در وضعیت Pending قرار می گیرد و مودیان یا شرکت معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی در این وضعیت مجدداً نسبت به ثبت صورتحساب الکترونیکی مذکور با شماره منحصر به فرد مالیاتی جدید در سامانه مودیان اقدام می نمایند. با عنایت به اینکه شماره منحصر به فرد مالیاتی درج شده در این صورت حساب ها متفاوت می باشد لذا از نظر سامانه مودیان صورت حساب جدید بوده در کارپوشه درج می گردد. در صورت بروز چنین حالتی صادر کننده صورتحساب می بایست نسبت حذف صورت حساب های تکراری نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی ابطالی اقدام نماید.


بیشتر بدانید: سوالات متداول سامانه مودیان اسفند ماه 1402

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید