توقع یک مدیر انبار از نرم افزار انبارداری آنلاین چیست ؟مدیریت نوین انبارداری چه ملزوماتی طلب می کند؟
بطور کلی نرم افزار مدیریت انبار، تمام فعالیت های مرتبط با انبارداری را مدیریت می کند و می تواند به سیستماتیک کردن فرایند انبارداریمان کمک کند. وقتی صحبت از انبار می شود مباحثی چون انبارداری، مدیریت موجودی ها، مدیریت فرایندها، ورود و خروج و کسورات و... در ذهن تداعی می شود. مدیر انبار و یا مدیر هر مجموعه ای همیشه از گرفتار ترین افراد فعال در آن کسب و کار است و همیشه یکسری کارها مغز و حواس مدیر رو به خودشون مشغول می کنند. ولی اگر مدیر انبار از نرم افزارهای انبارداری استفاده کند مزیت هایی زیادی نصیبش می شود که می توان به چند مورد مهم آن اشاره نمود:
پس با استفاده از نرم افزار انبارداری ذهن و حواس مدیر درگیر این اطلاعات نمی شود و می تواند با فراغ بال بیشتری به کارهای مهم تر یک مدیر انبار بپردازد.
تا بدین جا لزوم داشتن یک نرم افزار انباداری مشخص شد ولی این تمام توقع یک مدیر نیست. درسته که کارها بصورت سیستمی شده ولی کماکان یه ضعف بزرگ وجود دارد. با خرید نرم افزار انبارداری و نصب آن روی کامپیوتر انبار، فقط دسترسی به مزایای ذکر شده و دیگر موارد تنها با حضور در آن کامپیوتر امکان پذیر می شود و این یک نقطه تاریک در مدیریت است. این که ما بعنوان مدیر هر وقتی نیاز به اطلاعات و گزارشی داشته باشیم باید در موقعیت انبار خود حاضر شویم و کامپیوتر را روشن کنیم تا به اطلاعات خود دسترسی داشته باشیم.
خب شاید این کار در چند سال پیش خوب بود و راه حلی برای آن یا وجود نداشت یا خیلی گران بود. ولی امروزه متخصصان نرم افزار و سخت افزار این مشکل را حل نموده اند و گام بلندی برای ارتقاء کیفیت کسب و کارها برداشته اند. نرم افزارهای آنلاین یا همان نرم افزارهای تحت وب و خدمات ابری از جمله این راه حل ها هستند.
تصور کنید دو مدیر انبار وجود دارد و شما می خواهید تعداد یک کالا در انبار را بپرسید. مدیر اول از نرم افزار ویندوزی استفاده می کند و باید کیلومترها مسافت طی کند تا به اطلاعات موجودی یک کالا دسترسی داشته باشد و یا به انباردار خود زنگ بزند، تا وی گزارش را آماده و در نهایت بعد از صرف وقت زیاد، فایل آن را برای مدیر ارسال کند. ولی مدیر دوم از یک نرم افزار انبارداری آنلاین استفاده می کند و در کمتر از 30 ثانیه به راحتی چک کردن یک پیامک، موجودی آن را به شما ارائه می دهد.
خب شما کدام را می پسندید!؟
همین اتفاق امروزه در زندگی خیلی از ما اتفاق می افتد و ما انواع و اقسام اپلیکیشن ها از سورس های شناخته شده و ناشناخته را روی تلفن همراه خود نصب کرده و کارهای بانکی، چک کردن ایمیل، خرید آنلاین بلیط، خرید کتاب و... را انجام می دهیم. تصور کنید برای یک انتقال وجه کارت به کارت ساده در هر موقع از شبانه روز نیاز به مراجعه به بانک ندارید و این دسترسی و سهولت جا به جایی اطلاعات و داده ها چیزی است که یک کسب و کار نیاز دارد و مدیر بدنبال آن است. اگر ما بعنوان مدیر انبار نتوانیم گردش اطلاعات رو در انبارهای خود به سهولت انجام دهیم، کار ما دچار بحران می شود و همیشه به یک نفر متکی هستیم که از هر اطلاعاتی با خبر است ولی آیا این فرد تا کی می تواند این اطلاعات را درون مغز خود جای دهد!؟ نکته ی آخری که یک مدیر انبار به آن فکر می کند، هزینه و تعرفه های خرید یک نرم افزار است. در صورتی که هزینه تمام شده یک نرم افزار برای مدیر از هزینه صرفه جویی شده در فرایند کلی کسب و کار کمتر و یا حتی مساوی باشد، یک مدیر حتما آن سیستم را برای کار خود تهیه می کند به شرطی که این اطمینان را داشته باشد. یک مدیر انبار باید هنگام خرید تمام موارد را در نظر بگیرد و نرم افزار مناسب خود را تهیه کند و پس از آن با صبر و حوصله، منتظر استفاده حداکثری همکاران خود از این سیستم باشد تا به مرور زمان تمامی آن مزایای ذکر شده نصیبش شود.