بازار اجتماعی باسلام، یک بازار اینترنتی است. که مجموعه ای از هزاران تولیدکننده ی خرد، خانگی و محلی را از مناطق مختلف ایران در دل خود جای داده تا هزاران محصول اصیل، سنتی، طبیعی و ارگانیک را تولید و عرضه کنند. نحوه فروش در باسلام اینگونه است که هر کسی فروشگاه شخصی (غرفه) خودش را دارد و محصولش را مستقیماً برای فروش عرضه می کند. مشتری های باسلامی نیز محصولات خانگی و سنتی را از کل ایران، بی واسطه و از خود تولیدکننده می خرند. محصولاتی که خاص هستند و گاه در شهر خودتان نمی توانید مشابه ش را پیدا کنید.
حال ما در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که همکاری با این سایت و راه اندازی غرفه اختصاصی در با سلام به چه نحوه است؛ با ما همراه باشید. اگر می خواهید همه شما در نوع خودتان بهترین باشید و فروش اینترنتی و کسب و کار پررونقی داشته باشید در باسلام فروشنده شوید، شرایط ثبت نام در باسلام بسیار آسان است، یعنی هر شخصی می تواند به عنوان فروشنده در باسلام ثبت نام کند.
نصب اپ «غرفه من»؛ مهم ترین ابزار مدیریت غرفه شما اپلیکیشن «غرفه من» است؛ پس در قدم اول اگر اپلیکیشن «غرفه من» را ندارید، حتما این اپلیکیشن را از کافه بازار و گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
باسلام دو تا اپلیکیشن دارد؛ یکی برای غرفه داران، یکی برای مشتریان که برای دانلود اپلیکیشن باسلام هر دو لینک را گذاشتیم.
لینک دانلود اپلیکیشن باسلام برای مشتریان
لینک اپلیکیشن باسلام برای غرفه داران ـ غرفه من در با سلام
بعد از دانلود، وارد اپلیکیشن باسلام شوید با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه ثبت نام کنید.
در مرحله اول باید یک شماره همراه به نام خودتان داشته باشید.
شماره خود را وارد کرده و منتظر باشید تا پیامک احراز هویت برایتان ارسال شود.
حالا باید از قسمت " پروفایل "، گزینه " ایجاد غرفه " را انتخاب کنید.
در اولین بخش از ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده باید اطلاعات اولیه نظیر اسم غرفه، آدرس اینترنتی که می خواهید کاربر با آن شما را پیدا کند، نام استان و شهر را وارد کنید.
در این مرحله از ایجاد غرفه در فروشگاه های اینترنتی در باسلام، باید اطلاعات حساب را وارد کنید. توجه کنید که شماره تلفن وارد شده، شماره ملی و شماره حساب باید متعلق به یک شخص باشد.
پس از ثبت نام فروشنده در باسلام اکنون باید محصولات را در سایت وارد کنید. محصولات را باید در دسته بندی مرتبط و موجود در سایت وارد کنید.
نکته: افزایش تعداد محصولات؛ افزایش تعداد محصولات تاثیر خوبی روی فروش شما دارد. سعی کنید همیشه تعدادی از محصول را آماده ی ارسال داشته باشید تا فاصله ی مشتری از انتخاب تا استفاده محصول به حداقل برسد.
پس از تکمیل محصولات و در مرحله آخر از ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده، بخش مدیریت غرفه برای شما فعال می شود. در این بخش می توانید میزان فروش، موجودی محصولات، سفارشات و … را مشاهده کنید.
حال که با نحوه ایجاد غرفه در باسلام آشنا شدید باید در مورد کارمزدها، نحوه ارسال کالا، محصولات غرفه باسلام و... بدانید که در ادامه توضیح داده ایم. کارمزد باسلام چقدر است؟
یکی از سوالات بسیار مهم که فروشندگان می پرسند، این است که کارمزد باسلام چقدر است؟
حق کمیسیون با سلام برای تمامی محصولات، 9 درصد ارزش کالا است.
برای مثال اگر شما محصولی به ارزش 100 هزار تومان بفروشید، با سلام 9 هزار تومان از آن را کسر می کند. در واقع 91 هزار تومان برای شما واریز می کند. البته کارمزد با سلام استثنا هم دارد؛ مشتریان به مدت هفت روز مهلت دارند تا نا رضایتی خود را از محصول خریداری شده ثبت کنند. اگر مشتری در طی این مدت شکایتی را ثبت نکند، با سلام بدون اینکه حق کمیسیون دریافت کند، پول فروش کالا را به حساب فروشنده واریز می کند.
سایت باسلام به محض خرید محصول از حساب مشتری پول را کسر می کند و در یک حساب قرض الحسنه نگهداری می کند و درصورتی که مشتری شکایتی نداشت این پول پس از کسر کارمزد و ارزش افزوده کالا به حساب فروشنده واریز می شود برای مثال اگر شما محصولی به ارزش 100 هزار تومان بفروشید، با سلام 9 هزار تومان از آن را کسر می کند. در واقع 91 هزار تومان برای شما واریز می کند.
البته کارمزد با سلام استثنا هم دارد؛ مشتریان به مدت هفت روز مهلت دارند تا نا رضایتی خود را از محصول خریداری شده ثبت کنند. اگر مشتری در طی این مدت شکایتی را ثبت نکند، با سلام بدون اینکه حق کمیسیون دریافت کند، پول فروش کالا را به حساب فروشنده واریز می کند.
مزیتی که در این روش از فروش و پرداخت است می تواند این باشد که مشتری با اعتماد بیشتری خرید می کند و می داند در صورت نارضایتی پولش بر می گردد و هم وقتی پول از مشتری کسر می شود فروشنده با خیال راحت ارسال کالا را انجام می دهد و واهمه از بد قولی مشتری را ندارد.
فروشنده باید هزینه ارسال را با قیمت محصول جمع ببندد و در اختیار مشتری قرار دهد به همین منظور باسلام برای محاسبه هزینه ارسال کالا، ماشین حسابی را در اختیار فروشندگان قرار می دهد. این ماشین حساب بر اساس نوع محصول و تعرفه شرکت ملی پست ایران، هزینه ارسال کالا را مشخص می کند.
اصولا مبلغی که شرکت پست برای ارسال کالا دریافت می کند، بیشتر از هزینه ای است که برای مشتری مشخص می شود. همین مسئله می تواند به ضرر فروشنده باشد.
شما می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکلات، یک هزینه ثابت برای ارسال کالا در نظر بگیرید.
البته باسلام برای فروشندگانی که ارسال رایگان دارند، مزایایی را در نظر می گیرد؛ اگر ارسال رایگان محصولات در شهر خود داشته باشید، حق کمیسیون باسلام 4 درصد خواهد بود. همچنین اگر برای سایر شهرها نیز ارسال رایگان داشته باشید، این حق کمیسیون به 3 درصد خواهد رسید.
این قرارداد و سایر آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی که از طریق راه های ارتباطی باسلام به صورت عمومی یا موردی به اطلاع کاربر می رسد، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهره برداری از باسلام است. استفاده کاربران از باسلام، به منزله پذیرش همه قوانین و مقررات فوق الذکر است.
باسلام راه های ارتباطی خود با کاربران را از طریق سایت رسمی خود به این نشانی اعلام می کند و از این طریق با کاربران خود ارتباط برقرار می کند و در قبال سوءاستفاده از ارتباط تقلبی و غیر واقعی هیچ مسئولیت مدنی و کیفری ندارد.
باسلام برای ارتباط گرفتن با مشتری فقط از راه های
زیر اقدام می کند:
اول: قسمت گفتگوی باسلام، که از حساب های زیر استفاده می شود:
حساب کاربری رسمی باسلام، که دارای تیک آبی تایید است.
حساب های کاربری مورد تایید باسلام که دارای برچسب «تیم باسلام» و «سلام یار» در شناسه های کاربری خود هستند.
دوم: ارسال پیامک از طریق سرشماره های:
100031075
9810002532808787
98100003260
سوم: تماس از طریق شماره های 31075-025 و 910031075-025
چهارم: پست الکترونیکی به نشانی info@basalam.com
در صورت به روزرسانی این قرارداد، چنانچه به تشخیص باسلام این تغییرات، عمده و جدی و اثرگذار بر حقوق و تکالیف طرفین باشد، از طریق بسترهای باسلام یا راه های ارتباطی آن، به اطلاع کاربر خواهد رسید و وی می بایست نسبت به ادامه استفاده یا عدم استفاده از باسلام تصمیم گیری کند و اگر مفاد قرارداد جدید را نمی پذیرد لازم است از خدمات باسلام استفاده نکند. پس از اطلاع رسانی توسط باسلام و ادامه استفاده از خدمات باسلام توسط کاربر، حتی صرف بازدید یا جستجو در یکی از بسترهای باسلام، به معنای موافقت با قرارداد جدید است.
یکی از مزیت های فروش در باسلام، ارائه بستری ایده آل برای تجارت الکترونیک و فروش محصول است. تعداد غرفه ها و آمار بازدید باسلام، در کنار ساختاری که محصولات شما را به مشتریان معرفی می کند، سبب شده است که فروشندگان، فروش در این پلتفرم را در نظر بگیرند. ادعای باسلام این است که فروشندگان با فعالیت بسیار کمتر در محیط فارسی زبان باسلام که مشتریانی ایرانی دارد، می توانند به موفقیت بیشتری نسبت به فروش در اینستاگرام برسند. مخصوصا این که فروش در اینستاگرام نیازمند درگاه پرداخت و یا ارائه شماره کارت است که خود دردسرهای اداری دارد ولی باسلام با درگاه هایی که از آن ها پشتیبانی می کند، این مشکل را برطرف کرده است.
اما در آخر روش های فروش تنها یک شیوه نخواهد بود. شما برای گسترش کار خود نیازمند حضور در وبسایت شخصی خود، فروش حضوری، شبکه های اجتماعی و تلفنی نیز خواهید بود. چرا که مخاطبان شما در همه این فضاها حضور دارند. برای مدیریت فروش خود می توانید از سیستم جامع انبارداری و فروش انبار آنلاین استفاده کنید تا مدیریت موجودی و فروشندگان خود را به تفکیک و بصورت یکجا داشته باشید. جهت مشاوره نرم افزار انبارداری ساده انبار آنلاین با شماره 02182801803 تماس حاصل فرمایید.
علاوه بر این برای مدیریت کالاها و گزارش فروش از تمامی بخش ها نیازمند نرم افزار انبارداری هستید. با انبار آنلاین بدون محدودیت کاربر، انبار و رسید و حواله انبار کالاهای خود را رصد کنید. اهمیت موجودی لحظه ای برای فروش برای هر فروشگاهی روشن است. نرم افزار انبارداری کمک می کند تا دسترسی شما به موجودی و نحوه فروش به آسانی انجام شود.